לרגל ט"ו בשבט - מרכז המבקרים "בית הבד של הגולן", מפעל אקולוגי לייצור שמן זית, מזמין אתכם למסע בעקבות הזית- אחד משבעת מיני חג ט"ו בשבט. בית הבד של הגולן, זוכה התחרות העולמית לאיכות הסביבה בסן פרנסיסקו (2010), פותח את שעריו לציבור הרחב ומזמין אתכם למסע מרתק בעקבות הזית, לצפות בתהליך עיבוד הזית לשמן זית מהטובים בעולם ולשמוע על שבעת המינים של החג. הפעילות תתקיים בין התאריכים 5.2-12.2.

כלים
בית הבד של הגולן
בית הבד של הגולן

בית הבד של הגולן הינו מפעל אקולוגי הממוקם בקצרין במבנה בזיליקה קלאסי, עשוי אבן בזלת מקומית ומשתלב בנוף הירוק של רמת הגולן. החלל הגדול, כמו לקוח מסיפורי אבירים, אוצר בתוכו פעילויות המחברות בין העבר הרחוק לטכנולוגיה עתידנית המשתמשת בזית על כל מרכיביו. שני מרכזי המבקרים, העיקרי בקצרין והשני בנמל הדייגים בעין גב, מספרים ומדגימים בטעימה והתנסות את תהליך הפקת שמן הזית כתית מעולה מן השיטות הקדומות ועד למכונות החדישות, את סוגי שמן הזית המיוחדים למקום ואת סדרת מוצרי הטיפול והטיפוח האישי Olea essence.

הסיור מתחיל בשיחת פתיחה והדרכה קצרה על "סיפור הבראשית" של בית הבד של הגולן ועל נפלאות שמן הזית. המבקר מתרשם ממכונות השמן העתיקות ועובר אל חדר הקולנוע לצפייה בסרט חווייתי המתמקד בייחודיות "בית הבד של הגולן" ותרומתו לסביבה ולאדם. לאחר הרקע ההיסטורי, נשמע הסבר על שבעת המינים המאפיינים את ראש השנה לאילנות. לאחר מכן עוברים המבקרים להתנסות מעשית בסבון הזיתים הגרגירי (פילינג) המיוצר מזיתים מרוסקים ויכולים לחוש את המרקם הייחודי וסגולותיו.

הסיור ממשיך לתוך המפעל ולמעבדות הפיתוח והייצור בהם בודקים את שמן הזית ברציפות כל השנה ומייצרים את כל מגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים הידועים בעולם כfrom the sea of galilee" "Olea essence. כ- 60 מוצרים שונים פותחו ויוצרו במעבדות בית הבד של הגולן.

מעבדות בית הבד הצליחו בתהליך ייחודי (בפטנט רשום), להביא לידי ביטוי את כל חלקי הזית, השמן, מי הזית ובשר הזית בשילוב עם שמנים ארומאטיים צמחיים תוך הקפדה על שימוש בחומרים טבעיים בלבד ללא חומרי שימור ותוספים. הסיור עובר מהמעבדה דרך המפעל אל דלפקי הטעימה וההתנסות שם אפשר ליהנות מטעימות שמני הזית, וממגוון מוצרי הטיפוח הטבעיים מכל הסדרות של Olea Essence שלאחריהם ניתן לרכוש את המוצרים לשימוש אישי.

משך הסיור: 30-60 דקות עפ"י הרכב הקבוצה (ילדים או מבוגרים).

מחיר כניסה: 14 ₪

שעות פתיחה: א'-ה' 09:00-18:00, ו' 09:00-15:00

חניה רחבה, המקום נגיש

מרכזי המבקרים של "בית הבד של הגולן":

קצרין, אזור תעשיה 04-6850023 / 050-2888709.

עין גב, נמל עין גב 050-2888705

תל אביב, רח' בן יהודה 17 050-2888715

Olea essence "מבית הבד של הגולן", מציע מבחר מוצרי טיפוח וטיפול, קולינריה וחומרי ניקוי המבוססים על סגולות הזית וכוללים חומרים טבעיים בלבד ללא כימיקלים!

הסוד הטמון במוצרי Olea essence, הוא הגילוי כי בתוצרים של הזית, הנזרקים לאחר הפקת השמן ומזהמים את הסביבה, קיימות סגולות טיפוליות, מחטאות ובריאות. מעבדות אולאס אסנס, הצליחו להפיק משאריות הזית תכשירים בעלי ערך מוסף ולשמר את הערך האקולוגי בגולן. מוצרי אולאה אסנס מיוצרים במעבדת "בית הבד של הגולן". על פי תפיסת עולמם של הבעלים המייסדים, אבנר וסמדר טלמון, הדוגלת בחיים הרמוניים עם הטבע והקפדה על שמירת הסביבה. יעילות המוצרים טמונה בשילוב בין שמן הזית ושמנים צמחיים וארומטיים בתהליך ייחודי, על טהרת חומרים טבעיים בלבד ללא חומרים משמרים וללא צבעים וריחות סינתטיים.