האם שחקן מליגת העל לשעבר עקץ מסעדן? ביהמ"ש השלום בתל אביב חייב לפני מספר ימים, בפס"ד מתוקן – שחקן בליגת העל לשעבר בכדורגל, וחברה בבעלותו, להחזיר למשקיע כספים שנלקחו ממנו לשם השקעה במסעדה ברחוב דיזנגוף.

 עו"ד מלי חיימוב
עו"ד מלי חיימוב

מפסק הדין ומהתביעה שהובילה לו - עולה כי השחקן לשעבר, אביו והחברה שבבעלותם - ניהלו משא ומתן עם צעיר - מנהל מסעדות בהכשרתו – ושכנעו אותו להפוך לשותף במסעדה התל-אביבית שבבעלותם, תוך שיעבוד בה כמנהל מסעדה בשכר. על פי התביעה, הצעיר התבקש להשקיע במסעדה 80 אלף שקלים תמורת עשרה אחוז ממניות המסעדה. אך בתביעה - אותה הגיש באמצעות עו"ד מלי חיימוב - נטען שכעבור שלושה שבועות הוא פוטר במפתיע מעבודתו, מבלי שהמניות הועברו לידיו.

על פי התביעה, כאשר ביקש הצעיר לקבל את כספו בחזרה, הועברו אליו 7 צ'קים. הצ'ק הראשון אמנם נפרע, אך יתר הצ'קים בוטלו. לאחר שלדבריו, כל ניסיונותיו לקבל את כספו הושבו ריקם – נאלץ הצעיר להגיש תביעה נגד שחקן הכדורגל לשעבר, אביו והחברה שבבעלותם.

בכתב ההגנה, שהוגש ע"י הנתבעים, נטען כי התביעה כולה שקרית, ומדובר בהסכם שותפים – לפיו סוכם בין הצדדים כי השקעתם במסעדה תוחזר להם רק אם המסעדה תישא ברווחים, אך למרבית הצער - המסעדה נקלעה לקשיים. כמו כן, נטען בכתב ההגנה, כי התובע הגיע עם אמו למסעדה, ביקש את תשלום חובו לאלתר ועורר מהומה, וכך הצליח לכפות על הנתבעים לחתום על הסכם פשרה – שכעת הוא מנסה לאכוף בבית המשפט, אך היות וההסכם ניתן תחת לחץ – יש לבטלו.

בפסק-דין שניתן ביוני השנה, קיבל כב' השופט עדי הדר מביהמ"ש השלום בתל אביב את תביעתו של הצעיר במלואה, ודחה את גרסת המשיבים. הוא חייב את בעלי המסעדה להשיב לתובע את הכספים שטרם הוחזרו לו – על סך 69,000 שקלים. כמו כן, הוטל על הנתבעים לשלם לצעיר הוצאות משפט ושכ"ט עורכי דין על סך 8,000 שקלים.

בפסק הדין מתוקן, שיצא בתחילת דצמבר - הוצא האב משורת הנתבעים – ונותרו בה רק שחקן הכדורגל לשעבר והחברה שבבעלותו. באת כוח התובע – עו"ד מלי חיימוב. בא כוח הנתבעים – עו"ד אופיר הראל.