בשבוע הבא: וועדת הכלכלה תמשיך לדון בהצעה להסדיר את ימי האשראי במשק – שוטף פלוס 30. הוועדה אף תציין את יום הנגב בשתי ישיבות שיעסקו בפיתוח האזור ובהסדרת חוות הבודדים, תדון הוועדה בהצעה לתקן את חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים כדי לאפשר מתן גמול מיוחד ליו"ר המועצה ותעסוק בנושאים נוספים.

יו"ר וועדת הכלכלה חה"כ איתן כבל
יו"ר וועדת הכלכלה חה"כ איתן כבל
להלן לו"ז הוועדה

יום שני, כ"ה בטבת תשע"ז, 23 בינואר 2017

בשעה 09:30 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק הממשלתית להסדרת מוסר התשלומים לספקים – כך שימי האשראי של ספקים מול המגזר הציבורי לא יעלו על שוטף פלוס 30, שהוגשה בעקבות הצעות חוק פרטיות דומות שצורפו אליה של ח"כ רועי פולקמן, ח"כ שלי יחימוביץ' וחברי כנסת נוספים. בדיונים הקודמים אישרה הוועדה את הסעיף המחייב את הממשלה לשלם לספקים תוך 45 יום מקבלת החשבון ולא יאוחר משוטףפלוס 30, ובישיבה שהתקיימה בחודש שעבר אישרה הוועדה להחיל את אותם כללים גם על הפיס והטוטו.

בשעה 12:00 – הוועדה תכין לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה הממשלתית לתקן את חוק הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, על מנת לאפשר ליו"ר המועצה או ממלא מקומו לקבל גמול מיוחד. לפי ההצעה, שר התחבורה, בהתייעצות עם שר האוצר, יוכל לקבוע תנאים למתן הגמול ולקבוע את השיעור המרבי של הגמול. עוד מוצע להחיל את ההצעה מה-30 במאי 2016.

יום שלישי, כ"ו בטבת תשע"ז, 24 בינואר 2017

בשעה 09:30 – הוועדה תמשיך להכין לקריאה ראשונה את שתי הצעות לתקן את חוק הרשות לפיתוח הנגב, האחת של ח"כ בצלאל סמוטריץ' וחברי כנסת נוספים והשנייה של ח"כ יצחק וקנין וחברי כנסת נוספים. ההצעות נועדו לאפשר הסדרת חוות בודדים שכבר הוקמו בעבר אך נתקלו בקשיים בירוקרטיים בהסדרת מעמדן, והישיבה תתקיים במסגרת ציון יום הנגב בכנסת.

בשעה 11:30 – הוועדה תקיים ישיבה נוספת לציון יום הנגב, שתעסוק בפיתוח כלכלי ופיתוח התעשייה ומקורות התעסוקה בנגב ובכפרי הבדואים.

בשעה 13:00 – לבקשת חברי הכנסת איתן ברושי ואחמד טיבי, הוועדה תדון בכוונה לסגור את חברת "זרעים גדרה" ולפטר כ-130 מעובדיה. זאת לאחר שחברת סינג'נטה, שרכשה את זרעים גדרה (חברה העוסקת בפיתוח זנים חדשים של זרעי ירקות) לפני 9 שנים, הודיעה על הפסקת את פעילותה בישראל. ח"כ ברושי כותב בבקשתו לקיום הדיון כי "נותרו ימים בודדים טרם סגירת המפעל, שהינו מודל לחקלאות ישראלית מצטיינת. 130 משפחות עומדות לאבד אתמקור פרנסתן ולהיכנס למעגל האבטלה וידע מדעי חיוני ופורץ דרך, שנצבר במשך עשרות שנים, ימצא את מקומו אל מחוץ לגבולות ישראל". בשל כך ביקשו חברי הכנסת לקיים את הדיון, על מנת למנוע פגיעה אנושה בעובדים, בחקלאות מובילה בתחומה ובידע מדעי.

יום רביעי, כ"ז בטבת תשע"ז, 25 בינואר 2017

בשעה 09:30 – הוועדה תדון בתקנות שהגיש משרד התחבורה מתוקף חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב (הרפורמה בענף הרכב), שנועדו לקבוע אתהפעולות המותרות לביצוע ברכב שלא במוסך או במוסך נייד. החוק שהסדיר את הרפורמה בענף הרכב הסמיך את שר התחבורה לקבוע בתקנות פעולות שניתן לעשות ברכב גם שלא במוסך, על מנת לאפשר לבצען בכל מקום אחר. לפי המוצע בתקנות רשימת הפעולות הללו כוללת, בין היתר, התקנת מגבים, החלפת צמיג, החלפת נתיכים (פיוזים), בדיקת נוזל קירור, בדיקת שמן מנוע או הילוכים, בדיקת נוזל בלמים, החלפת נורות ועוד.

הישיבות ישודרו בפורטל הוועדה.