ח"כ מיקי לוי: "אני קורא לועדת השרים לחקיקה לתמוך בהצעת החוק שתעלה בראשון הקרוב. לא יכול להיות ששרי הממשלה יתנו את ידם לשחיתות. ​חגיגות השכר שהתפרסמו בשנה האחרונה, דו"ח מבקר המדינה, ​ האיומים מצד ההנהלה על חברת דירקטוריון המנסה לשאול שאלות​ ומכתב האיום שקיבלתי אני בעצמי כח"כ מקק"ל, חושפים את קצה הקרחון של השחיתות בארגון הזה."

כלים
ח"כ מיקי לוי(צילום: אלעד גוטמן)
ח"כ מיקי לוי(צילום: אלעד גוטמן)

​חשוב להבין כי מבקר המדינה יכול לחקור רק את מנהלת פיתוח הקרקע כיוון שיש לה קשר למשרדי הממשלה, אך מנגד אינו יכול לחקור את כלל סעיפי התקציב. ​הגיע הזמן לפתוח את הקופסה השחורה בה קק"ל פועלת ולחשוף את סעיפי התקציב הבזבזניים. זהו צעד ראשון ,מינימלי ומתבקש בדרך להלאמת קק"ל​". ח"כ לוי: "בכל שנה אמורה קק"ל להעביר כמיליארד שקלים עבור הכנסותיה מהחכרת קרקעות, זאת בנוסף להכנסותיה האחרות של קק"ל, בין היתר מתרומות וממכירת קרקעות שבבעלותה. למרות זאת, פועלת קק"ל כקופסה שחורה במדינת ישראל, ללא שקיפות, ללא בקרה וללא דין וחשבון לגורם כלשהו במדינה.

"בממשלה הקודמת ניסינו להחיל על קק"ל שקיפות ובקרה בדרכים שונות, וביניהן להכפיפה למשרד מבקר המדינה. כמו כן, בתקציב 2015 תבענו לראשונה מקק"ל להחזיר כ1.3 מיליארד שקלים לקופת המדינה. בתקציב 2016 נקבע כי תחזיר כמיליארד שח לתקציב המדינה וב2017 כ1.2 מיליארד מיליארד שח.

​ לצערי הרב, קק"ל לא עמדה בסיכומים של המדינה עימה ולא העבירה בשנת 2017 את הכסף אותו התחייבה להעביר.​ המצב הזה לא יכול להימשך.

​"​ הגיע הזמן להחיל על קק"ל את חוק חופש המידע שיאפשר בפעם הראשונה לפתוח את הקופסה השחורה הזו ולחשוף את סעיפי התקציב הבזבזניים, ואת המערכת המושחתת המנהלת אותה".

"אני רואה בהצעת החוק הזו צעד ראשון, מינימלי ומתבקש ​​ בדרך להלאמת קק"ל וביטול ההסדר ההיסטורי עם קק"ל. הסדר שמקנה לה פטור מתשלום מיסים על הכנסות ממכירת הקרקעות ומאפשר לה פטור גורף מכל ביקורת ורגולציה כדוגמת מבקר המדינה או לחלופין החשבת הכללית באוצר, כנדרש מגוף המנהל כספי ציבור והמחזיק ברשותו קרוב לחמישית מקרקעות המדינה. לא נוותר על דרישתנו לשקיפות בקק"ל ונמשיך להילחם גם אם הצעת החוק תיפול שוב על ידי הממשלה".

התנועה לאיכות השלטון תומכת בהצעת החוק ואף העבירה חוות דעת משפטית על חשיבות התיקון לחברי ועדת השרים.