"גישה של אפס סבלנות לטרור" - אנשי המדיניות של פייסבוק סקרו והסבירו בשולחן העגול של המכון הישראל לדמוקרטיה היבטים שונים בעבודת החברה ומערכותיה. "אין מקום לתכנים של טרור או לארגוני טרור בפייסבוק", כך אמר סיימון מילנר, ראש מחלקת המדיניות של פייסבוק בבריטניה, אפריקה ובמזרח התיכון. "כך לדוגמא, חמאס לא יכול להביע ברשת עמדות שיביאו להסתה לאלימות או אפילו לפתוח עמוד רשמי. ככלל, משתמשים ברשת לא יכולים להביע תמיכה בארגוני טרור ואנו נוקטים בגישה של אפס סובלנות בנושא".

צילום: עודד אנטמן
צילום: עודד אנטמן

הדברים נאמרו, במסגרת דבריו של מילנר שהתארח במכון הישראלי לדמוקרטיה בדיון שולחן עגול בו לקחו חלק נציגי אקדמיה וארגוני חברה אזרחית ביום ב' (16.1.17). הדיון עסק בשאלות בנוגע למדיניות של פייסבוק, בהצעת "חוק הפייסבוק" שנידונה בימים אלו ובחופש הביטוי.

בסוף דצמבר, אישרה ועדת השרים לענייני חקיקה את את הצעת החוק מעוררת המחלוקת העוסקת ב"הסרת תוכן פלילי ופוגעני מהאינטרנט". מטרת ההצעה הינה לאפשר לבתי משפט מנהליים לכפות על החברות העומדות מאחורי רשתות המדיה החברתית כמו פייסבוק, טוויטר ויוטיוב, הסרה מיידית של תוכן שהם סבורים כי הוא בלתי חוקי.

מילנר אמר בדיון, כי פייסבוק מטפלת במליוני דיווחים על תוכן לא הולם או פוגעני בכל שבוע. הוא אמר שכל פוסט שמדווח נשלח לצוות שבוחן אותו. ישנם צוותים שונים לסוגי תכנים שונים, מטרור, דרך הסתה לאלימות ועד פורנוגרפיה או ניצול של קטינים. דיווחים על תוכן בעברית נבחנים על ידי דוברי השפה הנמצאים באירלנד.

בהקשר זה, יצוין כי לפי , נמצא ש-962 תכנים נחסמו על ידי החברה בישראל רק במחצית הראשונה של שנת 2016.

האירוע נערך במסגרת התכנית לדמוקרטיה בעידן המידע במכון הישראלי לדמוקרטיה אותה מובילה של ד"ר תהילה-שוורץ אלטשולר. באירוע לקחה חלק גם מנהלת מחלקת המדיניות של פייסבוק בישראל, הגב' ג'ורדנה קטלר.

כמו כן, לקחו חלק בדיון אנשי אקדמיה ומומחים מארגוני החברה האזרחית והשוק הפרטי וביניהם: ד"ר ענת בן דוד מהאוניברסיטה הפתוחה, ד"ר עטרה פרנקל-פארן ממכללת ספיר, רביב טל, מנכ"ל חברת ויגו, יורם הכהן, מנכ"ל איגוד האינטרנט, יוגב קרסנטי ממשרד התפוצות, ד"ר רועי פלד מהמכללה למנהל, בועז רקוץ', מייסד המשמר החברתי, ד"ר ניקולס ג'ון מהאוניברסיטה העברית, ניר הירשמן מהתנועה לזכויות דיגיטליות, עו"ד אבנר פינצ'וק מהאגודה לזכויות האזרח, עו"ד טלי ליבליך, מאיה זיו-סילבר מתאגיד השידור הציבורי ("כאן") ושוקי טאוסיג, עורך העין השביעית.