ביקורת חריפה על שר התחבורה: "העלאת הקנסות לנהגים – חטא על פשע" ‏בימים אלה קיבל משרד התחבורה החלטה להעלות את הקנסות המושתים על נהגים באחוזים לא מבוטלים. כך למשל, הודיע שר התחבורה כי הקנס על נהיגה במהירות מופרזת יועלה ל-1500 שקלים. לדברי עו"ד עופר חורש העוסק בדיני תעבורה – מדובר בחטא על פשע.

כלים
עו"ד עופר חורש
עו"ד עופר חורש

"נהגי ישראל הפכו לארנק של הממשלה. חסר תקציב? בואו נטיל קנסות – ונעלה אותם עוד ועוד ועוד..." אומר עו"ד חורש. "העלאת הקנסות היא הוספת חטא על פשע", טוען עו"ד חורש. "זהו המשך המגמה בה הוצבו מצלמות המהירות בכבישי ישראל – שעיקר תפקידן - היה ועודנו - לקנוס את הציבור ולשלשל מס חדש לקופת האוצר – וכך קבע גם מבקר המדינה בדו"ח שלו מ- 2015".

לדברי עו"ד חורש, נראה כי משרד התחבורה פועל שוב ושוב על מנת להפוך נהגים נורמטיביים לעבריינים. כך למשל, הורדו באורח פלא, המהירויות המקסימליות המותרות בכבישים ובצמתים בהם הוצבו מצלמות – וכן הורדה המהירות שממנה מתחילות המצלמות לפעול ולהנפיק דוחות.

"על המחוקק לתת את דעתו, ולמנוע את המשך סחיטת נהגי ישראל – כי אם הדבר לא יעשה, והמגמה של השתת מסים חדשים על הנהגים השכם וערב תמשיך – עלולה לצמוח תנועת מרי אזרחי של נהגים שמחירה למדינה יעלה עשרות מונים" מזהיר עו"ד חורש.