דו"ח גרינפיס: אמזון מפגרת מאחור במעבר לאנרגיות מתחדשות, אפל ממשיכה זאת השנה השלישית להוביל ברשימת החברות המשתמשות כמעט לגמרי באנרגיה מתחדשת. אליה מצטרפת גוגל ושתיהן יחד ממשיכות לעודד את מקבלי ההחלטות להחליף את ספקי השירות באנרגיה מתחדשת. מבין חברות הטכנולוגיה, טביעת המידע של נטפליקס היא מהגדולות ביותר. רק בצפון אמריקה קרוב לשליש מתעבורת הרשת נובעת מצריכה של לייב סטרימינג דרך החברה.

כלים
צילום מסך של הסרטון
צילום מסך של הסרטון

נטפליקס הודיעה בשנת 2015 כי בכוונתה להוריד את פליטות הפחמן שלה, אך הדוח מראה כי היא משקיעה מעט מאוד באנרגיות מתחדשות. תעשיית ה- IT הייתה אחראית ל- 7 אחוזים מהצריכה העולמית של חשמל בשנת 2012. מספר זה עתיד לגדול ליותר מ- 12 אחוזים בשנת 2017, כתוצאה מגידול התעבורה ברשת. וידיאו סטרימינג אחראי ל- 63% מהתנועה העולמית ברשת בשנת 2015, והצפי הוא ל- 80% בשנת 2020, לפי התחזית של סיסקו.

הגידול בתעבורת הנתונים מגדיל את הביקוש לפחם ואנרגיות מזהמות אחרות, חרף התחייבויות חברות הטכנולוגיות למעבר ל- 100 אחוזים אנרגיות מתחדשות וההתייעלות האנרגטית. זאת עקב הגידול הדרמטי במרכזי מידע חדשים, כגון: AWS ו- Digital Realty בווירג'יניה ובמקומות נוספים בהם אחוזי השימוש באנרגיות מתחדשות הם מהנמוכים ביותר בארה"ב.

אחד מבכירי האנליסטים בגרינפיס ארצות הברית, גארי קוק, אמר בעקבות הדוח: "אמאזון מטעה את לקוחותיה כאשר היא טוענת שהיא הולכת לכיוון של שימוש מוחלט באנרגיה מתחדשת כאשר בפועל היא מתרחבת וגדלה לשווקים בהם ישנו שימוש מוחלט באנרגיה מזהמת".

הוא המשיך והוסיף כי "כמו אפל, פייסבוק וגוגל, נטפליקס היא אחת מהחברות המובילות דעת קהל בעולם המקוון ולכן יש לה מחויבות לאמץ התנהגות המעודדת שימוש באנרגיה מתחדשת".

לאחר ההשוואה שערך גרינפיס בחברות המידע הגדולות החל משנת 2009, אנחנו קוראים לכמה צעדים דחופים :

1. על החברות להתחייב לעבור לשימוש בטווח ארוך ב100% אנרגיה מתחדשת

2.על החברות להתנהג בשקיפות באשר לביצועי האנרגיה ולצריכת משאבים, כולל פילטת מזהמים ,כדי לאפשר ללקוחות, משקיעים ובעלי עניין למדוד את התקדמותן לעבר מטרה זו.

3. לפתח אסטרטגיה שתמשיך להגן ולצדד במעבר לאנרגיה מתחדשת, באמצעות רכישה, השקעה ומאבק במקבלי ההחלטות ובספקיות החשמל במדינתם.