בעוד רבים ורבות מאיתנו איננו ממש מודעים לכך, תחום עיצוב האופנה לעולם אינו שוקט על שמריו – תמיד יש התפתחויות והתחדשויות, אופנות שנכנסות וכאלו שיוצאות, מגמות אחריהן עוקבים אינספור מעצבים ומעצבות, נשים וגברים וכו'.

כלים
שמלות כלה 2017
שמלות כלה 2017

אחד התחומים בתוך עולם האופנה אליהם נחשפות נשים רבות גם אם אינן חובבות אופנה מושבעות, הוא תחום שמלות הכלה. בין אם התחתנת בשנים האחרונות, את צפויה להתחתן בעתיד הקרוב או שאחת החברות או קרובות המשפחה עוברת את התהליך של בחירת שמלת כלה, סביר להניח שנחשפת לכך שמדובר בעולם ומלואו – תחום אשר ההתפתחויות והשינויים בו אינם פוסקים. השנה, ניתן למצוא לא מעט מעצבי שמלות כלה המעידים כי אחת המגמות המסתמנות עבור עונת החתונות הקרובה היא שמלות כלה נועזות יותר מאי פעם בעבר. שסעים עמוקים, מחשופים ומשחקים עם תחרה אשר הופכים את שמלת הכלה לסקסית ונועזת במיוחד.

שמלות כלה נפוחות אך חושפניות – שילובים יצירתיים להכנסת עניין

בעוד מדובר בשמלה של אירוע מרכזי וחשוב בחיים, שמלת הכלה אינה יכולה פשוט לחשוף הרבה עור וכך למשוך תשומת לב. יש לעשות זאת באלגנטיות וביצירתיות, על מנת לשלב בין התפקיד המסורתי והחשוב של שמלת הכלה – לייחד את הכלה ולהפוך אותה לזוהרת ומיוחדת במינה ביום הגדול שלה, לבין אלמנטים כמו נועזות וסקסיות.

לכן, ניתן כבר להתחיל ולראות כמה סימנים מעניינים של יצירתיות נועזת בכל הנוגע לשמלות כלה 2017. מעצבים שונים חושפים שמלות כלה נועזות אשר אינן בהכרח צמודות או חושפניות במיוחד. דוגמה טובה לכך היא שמלות כלה נפוחות יחסית, אשר למרות ריבוי הבד גם חושפות שסעים עמוקים לצידי הרגליים. הבד הרב המתנופף כאשר הכלה נמצאת בתנועה יוצר מן משחק בו לרגע אחד הרגל נחשפת וברגע שלאחריו היא מוסתרת, ואותו משחק יוצר בדיוק את העניין, הסקרנות והנועזות עליהם מדובר. כך גם בכל הנוגע למשחקים עם תחרה – שמלות כלה תחרה (או סתם שמלות חגיגיות המשלבות תחרה) קיימות בעולם כבר מאות שנים, במגוון רחב של שילובי תחרה יצירתיים. עכשיו, לוקחים מעצבי שמלות הכלה בארץ את התחרה למקומות שונים ומסקרנים, ומשתמשים בעובדה כי התחרה היא אלמנט בו ניתן להשתמש לכיוונים שונים – ניתן להשתמש בתחרה על מנת ליצור אזורים מסתוריים ומעט חושפניים (ולכן סקסיים ו"נועזים"), וניתן להשתמש בתחרה גם על מנת ליצור מראה קלאסי ואפילו יוקרתי ומלכותי. השילוב בין הסגנונות השונים מאתגר במיוחד ומצביע על יכולות עיצוב מרשימות ויצירתיות גבוהה במיוחד, ואתגר זה הוא למעשה חלק מהנועזות שניתן למצוא בשמלות כלה השנה.

פוסט תקינות פוליטית והקשר לשמלות כלה נועזות

מבקרי תרבות וחברה אשר מביטים בעין ביקורתית על תהליכים רחבים ובולטים המתרחשים בארץ ובעולם בשנים האחרונות יכולים להבחין בקשר בין התרבות הפוליטית המסתמנת בעולם לבין מגמות בתחומים אחרים, דוגמת עולם עיצוב האופנה ובתוכו שמלות כלה.

אירועים רבים, ובראשם בחירת נשיא ארצות הברית החדש, מאופיינים כסוג של מרד בעידן התקינות הפוליטית, אשר בין השאר מכתיב כללים חברתיים לדיבור נכון ובלתי פוגעני, לבוש הולם וכו'. ללא קשר לשאלה האם אותה תקינות פוליטית נכונה או לא והאם המרד נגדה מוצדק או לא, ניתן להבחין כי קיים קשר ברור בין התרבות הפוליטית והחברתית הנפוצה בעולם המערבי ובכללו גם בישראל, לבין תחומים תרבותיים מובהקים כמו אופנה.

כך, ניתן להציג את המגמה המסתמנת של שמלות כלה יותר נועזות ופחות שמרניות כחלק ממגמה תרבותית עולמית של מרד בתקינות הפוליטית הנכפית על החברה – כמו שאנשים רבים (דוגמת נשיא ארצות הברית הנבחר) מקפידים לומר בפה מלא את מה שהם חושבים, גם במקרים בהם מדובר במסרים בלתי תקינים פוליטית, כך נשים וכלות רבות מחליטות השנה ללכת עם הרצון שלהם להיות סקסיות ובולטות, הן ביום יום והן (ואולי במיוחד) ביום חתונתן. שמלות הכלה הנועזות והחושפניות הן אחד הביטויים של רצונות אלו, וניתן לראות כי מגמה זו מתקבלת באהדה על ידי חלק נכבד בציבור.

מה יביא העתיד ולאן ילך עולם האופנה ותחום שמלות הכלה מכאן? קשה לצפות. מה שבטוח הוא כי לפחות בעונת החתונות הקרובה הולך להיות מעניין מאוד, וכי שמלות כלה נועזות, חושפניות ומנקרות עיניים צפויות לשחק תפקיד בולט בכל זה.