כנס הקלינטק ה-21: שמש להמונים: "בקרוב לא נצטרך לשלם לחברת החשמל" כך אמר השבוע מנכ"ל חברת אנרפוינט ישראל לאנרגיה סולרית, דני דנן, לקראת תערוכה קלינטק שתתקיים בסוף חודש פברואר בגני התערוכה בתל אביב. בעבר, מדינת ישראל גרמה לאזרחיה לעבור דרך ייסורים עמוסה בבירוקרטיה בכדי להתקין לוח סולארי על הגג על מנת לייצר חסכון של עד 50 אחוז מחשבון החשמל. לאחר שוועדת הכספים אישרה פטור ממסים על מתקנים קטנים לייצור אנרגיה מתחדשת חברת אנרפוינט מודיעה כי הביקוש לייצור גגות סולאריים קפץ בצורה משמעותית.

כלים
 שמש להמונים: "בקרוב לא נצטרך לשלם לחברת החשמל" כך אמר השבוע מנכ"ל חברת אנרפוינט ישראל לאנרגיה סולרית
שמש להמונים: "בקרוב לא נצטרך לשלם לחברת החשמל" כך אמר השבוע מנכ"ל חברת אנרפוינט ישראל לאנרגיה סולרית

דני דנן, מנכ"ל חברת אנרפוינט ישראל מסר כי: "השוק הישראלי סובל מפער לא פרופורציונאלי ביחס למדינות אירופה וארה"ב בתחום מערכות ביתיות בתחום הסולארי. בישראל ישנם 95 אחוז מערכות סולאריות מסחריות וגדולות ופחות מ-5 אחוז מערכות ביתיות. במדינות אחרות בעולם לדוגמא, היחס בין מערכות פרטיות למסחריות הוא 50 אחוז. לאחר 6 שנים של דיונים שהובילו לפטור למערכות הביתיות מתשלום ארנונה, מס הכנסה, פתיחת תיק ברשויות המיסים והיתר, אני מברך על החלטת הממשלה שניתנה. להבדיל ממערכות גדולות שצריך לשנע ולשלם בעבור תשתית חשמל, במקרה של התקנת מערכות ביתיות אין צורך בשינוע, כי הצריכה והייצור נעשים באותו המקום וזה מקל באופן משמעותי על המשק. זאת אפשרות שניתנת לכל אזרח, ניתן להרוויח תשואה גבוה ולהרוויח מייצור חשמל ביתי ולא רק לאפשר ליצרנים גדולים. בהתקנת מערכת ביתית האזרח לא יצטרך לשלם לחברת חשמל . אנו מדווחים כי בשנה שעברה היו כ-200 פניות בכל השנה ומאז החלטת ועדת הכספים, קיבלנו למעלה מ-500 פניות להתקנת ממערכות ביתיות".

תערוכת קלינטק שתתקיים ב22-23 בפברואר בגני התערוכה בתל אביב תתמקד ב-4 נושאים מרכזיים: מעבר של ישראל למצב של עצמאות אנרגטית על בסיס פיתוח אנרגיות מתחדשות, התמודדות עם בעיית המים העולמית כתוצאה מקצב גידול האוכלוסייה וזיהום מאגרי התהום, פתרונות וחידושים בתחום שימור האנרגיה והתייעלות אנרגטית לטובת עידוד פתרונות בנייה ירוקה, מים אפורים ועוד.

חיים אלוש, יו"ר ועידת קלינטק מסר כי: "אנחנו מתרגשים לארח את אחת החברות הגדולות במשק לייצור אנרגיה סולארית בתערוכה. עוד יותר נרגשים מהעובדה שמדינת ישראל הבינה כי בזמן שמדינות רבות משקיעות בהגדלת ייצור חשמל מאנרגיות מתחדשות - בישראל מפגרים מאחור והשימוש באנרגיה סולארית הוא חשוב והכרחי".

אודות משוב:

"קבוצת "משוב", המארגנת את האירוע, חוגגת 30 שנה לקיומה והיא בעלת ניסיון בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, ומוניטין בארץ ובעולם. הקבוצה עורכת מידי שנה את תערוכת החקלאות הבינלאומית "Fresh AgroMashov " ואת התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות נקיות "CleanTech.