הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים תעלה מחר להצבעה במליאת הכנסת. הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים תעלה מחר (18.1.17) להצבעה במליאת הכנסת את הצעת החוק הוא שיתוף פעולה בין הקואליציה והאופוזיציה וקידמו אותה יחד שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן יחד עם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד וראש השב"כ לשעבר, ח"כ יעקבפרי. על החוק חתומים ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) וח"כ עליזה לביא (יש עתיד), חברי סיעות הליכוד, הבית היהודי, כולנו, יהדות התורה וישראל ביתנו.

תמונה: אילוסטרציה
תמונה: אילוסטרציה

הצעת החוק תעלה להצבעה על רקע הצורך לייצר הרתעה אפקטיבית מול טרור היחידים ותאפשר גירוש משפחות מחבלים מחוץ לגבולות ישראל אם אלו ידעו, סייעו או עודדו את ביצוע מעשי הטרור או סייעו למחבל לאחר ביצוע מעשה הטרור. הצעת החוק מחולקת לשני חלקים:

· ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים

· תיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון.

יו"ר מפלגת יש עתיד, יאיר לפיד יציג מחר את החוק. ב'יש עתיד' קוראים לראש הממשלה, להניח את האינטרסים הפוליטיים בצד ולאפשר חופש הצבעה על החוק שמטרתו לסייע במלחמה בטרור ח"כ מאיר כהן (יש עתיד): "אסור שהמשחק הפוליטי יהיה מחר שיקול בקבלת ההחלטה" ח"כ יעקב פרי (יש עתיד): "בטחון אזרחי המדינה היינו האינטרס החשוב ביותר של מדינת ישראל וטובת האזרחים היא שצריכה לעמוד לנגד חברי הקואליציה מחר"

ח"כ מיקי לוי (יש עתיד ): "כדי ליצור הרתעה אפקטיבית ולגרום למחבל הבא לחשוב פעמיים, חייבים לעלות מדרגה ולגבות מחיר אישי וכבד ממשפחתו. אין צודק ומוסרי מזה." ח"כ עליזה לביא (יש עתיד): "לא הגיוני שאותם אנשים שקוראים מעל לכל במה אפשרית להחמרת הענישה ולחיזוק ההרתעה, יצביעו נגד חוק שנועד לעשות בדיוק את הדבר הזה". הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים תעלה מחר (18.1.17) להצבעה במליאת הכנסת את הצעת החוק הוא שיתוף פעולה בין הקואליציה והאופוזיציה וקידמו אותה יחד שר התחבורה ישראל כץ, יו"ר הקואליציה ח"כ דוד ביטן יחד עם יו"ר מפלגת 'יש עתיד', יאיר לפיד וראש השב"כ לשעבר, ח"כ יעקב פרי. על החוק חתומים ח"כ מאיר כהן (יש עתיד), ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) וח"כ עליזה לביא (יש עתיד), חברי סיעות הליכוד, הבית היהודי, כולנו, יהדות התורה וישראל ביתנו. הצעת החוק תעלה להצבעה על רקע הצורך לייצר הרתעה אפקטיבית מול טרור היחידים ותאפשר גירוש משפחות מחבלים מחוץ לגבולות ישראל אם אלו ידעו, סייעו או עודדו את ביצוע מעשי הטרור או סייעו למחבל לאחר ביצוע מעשה הטרור. הצעת החוק מחולקת לשני חלקים: · ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים.

· תיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון.

מחר יעלה להצבעה החלק הראשון של החוק. ראש השב״כ לשעבר, ח״כ יעקב פרי (יש עתיד): ״הפיגוע האחרון בירושלים הוכיח לנו כי עלינו לנקוט במהירות כל פעולה ולקדם כל כלי שיאפשר את ההרתעה ומיגור הטרור. לכן, מחר, זהו זמן טוב להשאיר מאחור שיקולים פוליטיים צרים ולאפשר חופש הצבעה לחברי הכנסת כך שיפעלו על פי צו מצפונם. בטחון אזרחי המדינה הינו האינטרס החשוב ביותר של מדינת ישראל וטובת האזרחים היא שצריכה לעמוד לנגד חברי הקואליציה שיאלצו להתנגד משיקולים לא עניינים להצעת חוק חשובה זו.״ ח"כ מאיר כהן, (יש עתיד) סגן יו"ר הכנסת:" יו"ר הקואליציה דוד ביטן כבר הוכיח לא אחת שאם הוא רוצה הוא יכול. אני יודע שח"כ ביטן מכיר בחשיבות של החוק הזה ויודע באמת כמה הוא יסייע במלחמה בטרור ואני בטוח שיאפשר מחר חופש הצבעה.

בסוגיות ביטחוניות שמטרתן להגן על בטחון אזרחי ישראל חברי הכנסת צריכים לשים את טובת הציבור אל מול עיניהם. אסור מחר שהמשחק הפוליטי להיות שיקול בקבלת ההחלטה. " ח"כ מיקי לוי (יש עתיד) מפקד מחוז ירושלים במשטרה לשעבר: "הגיע הזמן להפסיק לדבר ולהתחיל לעשות. במשך שנה וחצי אנחנו חווים גל טרור שהולך וחוזר ומאופיין בטרור יחידים. כדי ליצור הרתעה אפקטיבית ולגרום למחבל הבא לחשוב פעמיים, חייבים לעלות מדרגה ולגבות מחיר אישי וכבד ממשפחתו. אין צודק ומוסרי מזה. חייבים להפסיק את פרפור החדרים הלבבי של הממשלה הזו, לקבל החלטות קשות, לעמוד מאחוריהן ולבצע אותן בנחישות ובעקביות. אינני מכיר דרך אחרת להילחם בטרור. אני קורא לחברי הקואליציה שיודעים שהצעת החוק הזו נכונה ומידתית, לתמוך בה ולא לשחק משחקי אופוזיציה-קואליציה. זה בנפשנו".

ח"כ עליזה לביא (יש עתיד) חברת ועדת חוץ וביטחון: "רק השבוע קמו משבעה ארבע משפחות יהודיות, שברגע אחד איבדו את היקר להן מכל. עלינו להיות מסוגלים להסתכל להן ולעוד אלפי משפחות בעיניים, ולומר להן שבמלחמה בטרור אין קואלציה ואופוזיציה, ושאנו נוקטים בכל האמצעים למנוע את הרצח הבא.

לא הגיוני שאותם אנשים שקוראים מעל לכל במה אפשרית להחמרת הענישה ולחיזוק ההרתעה, יצביעו נגד חוק שנועד לעשות בדיוק את הדבר הזה. לא חסרים אנשים הגונים בקואליציה, ואני קוראת להם לנהוג על פי צו מצפונם ולתמוך בחוק המתבקש הזה."