"מי שחושב שנבחרתי בזכות הלהט"ב- שיבדוק כמה מהם פקודים לליכוד במחוז תל אביב, הכולל בין היתר את דרום ת"א, יפו, חולון ובת ים. אלו הם מתפקדי הליכוד שבחרו בי והכניסו אותי לכנסת" ח"כ אמיר אוחנה התארח הבוקר באולפן בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל לשיח פתוח עם סטודנטים על פוליטיקה, זהות והשקפת עולם.

ח"כ אוחנה התארח באולפן בי"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל
ח"כ אוחנה התארח באולפן בי"ס לתקשורת באוניברסיטת אריאל

"יש מי שמצפה מלהט"בים לתמוך במפלגות השמאל, אבל אין דבר להט"בפובי מלחשוב שלהט"ביות בכוחה לכפות עליך מערך שלם של דעות ועמדות בנושאים המדיניים ביטחוניים, הכלכליים והחברתיים, שאינך מזדהה איתם כלל. הלכתי למפלגה שאני מאמין בה. הלהט"בית איננה חזות הכל - אתה הומו, לא אומר שאתה רק הומו", כך אמר הבוקר ח"כ אמיר אוחנה לסטודנטים באוניברסיטת אריאל במפגש במסגרת הקורס "להט"ב ותקשורת".

"יש גורמים להט"ביים שמתנגדים אלי, כפי שהתנגדו לקבוצת גאווה בליכוד מרגע שהקמנו אותה. אינני יודע מדוע, אך אלה הם אותם גורמים שסירבו לאפשר לשר החינוך, מנהיג הציונות הדתית, לשאת דברים בעצרת למען הסובלנות ונגד השנאה שנערכה לזכר שירה בנקי ז"ל, והם באמת אויבי הלהט"ב. יש מי שמעדיפים את הימין שלהם נבער, עילג, גזען וחשוך, מכיוון שקל להם יותר כך לחלק את העולם לשחור ולבן - טובים ורעים. אני חושב שאני מייצג משהו אחר".

במהלך השיחה נשאל אוחנה האם הוא חש שמרחפת מעליו תגית במהלך עבודתו בכנסת. "בנאום ההשבעה שלי לא שמתי לב שחברי הכנסת החרדים לא נכחו וטענו שהם החרימו את האירוע, ובאמת לאחר ההשבעה פנו אלי המון עיתונאים לקבלת תגובה בעקבות החרם החרדי. אני מוכרח לציין שלאחר ההשבעה ח"כים חרדים רבים פנו אלי ואיחלו לי בהצלחה. מובן שחששתי מעבודה עם חברי כנסת מסוימים שנצבעו בתקשורת כ"הומופובים". אחד הח"כים שמאוד חששתי מהם היה בצלאל סמוטריץ', אבל אני חייב לציין שלאחר שהיכרנו גילינו שיש לנו הרבה מהמשותף, התחברנו ואנחנו עובדים יחד. יש לי גם הצעות חוק שאני מקדם וחתומים עליהם חברי כנסת חרדים". יחד עם זאת, המשיך אוחנה ואמר כי: "הרבה פעמים רואים בי, גם בכלי התקשורת, כמסמל את הטיקט הלהט"בי בליכוד. הרבה פעמים מבקשים ממני להתראיין בכלי התקשורת על כל נושא להטב"י בגלובוס. הייתי רוצה שישפטו את האדם על מכלול הדברים: אמונות, דעות, מעשים ועמדות. כך צריך להיות. היותי שייך לקהילה הגאה זה לא חזות הכל".

"אני מאמין שיש הרבה מה לעשות במסגרת המפלגה על מנת לקדם את הדברים שחשובים לי, גם אלו שקשורים לקהילה הלט"בית. למעשה, הממשלה הנוכחית השקיעה יותר כספים מכל ממשלה אחרת בתולדות המדינה בנושאים להט"בים. ביניהם, הגדלנו את התקציב של בית דרור למשל."

במהלך הדיון נשאל אוחנה על כך שלא הצביע בעד הצעת החוק של מרצ "ברית הזוגיות". "זה היה אחד מהרגעים הקשים שלי. אני ידעתי שיקרו מצבים בהם לא אוכל להצביע על חוקים של האופוזיציה וזה היה מאוד קשה. אני בחרתי להימנע מההצבעה מאשר להצביע נגד, אבל אי אפשר לסתור את המשמעת הקואליציונית. זאת משום שאני מאמין שהאלטרנטיבה היא גרועה הרבה יותר. אם כל ח"כ יצביע לפי גחמותיו אז כל חודשיים יהיו בחירות".

ח"כ אוחנה התארח באולפן הטלוויזיה של בית הספר לתקשורת באוניברסיטת אריאל כחלק מהקורס "להט"ב והתקשורת".