תביעה: הרופאים התעלמו מבדיקות הדם והתינוק פיתח רעד בלתי נשלט. עתה, בגיל 25 הוא תובע את ביה"ח איכילוב. על פי תביעה שהוגשה ע"י עוה"ד דוד פייל וגלית מושקה-פרדל – סובל הצעיר בן ה- 25 מבעיות מוטוריות ונוירולוגיות רבות, אותן היה ניתן, לדבריהם, למנוע ע"י התייחסות לממצאים הקליניים והמעבדתיים אשר הצביעו על רעד אשר הופיע מיד עם לידתו של התובע - ונמשך עד שחרורו מבית החולים לפני כ-25 שנה.

כלים
עוה"ד פייל ומושקה-פרדל
עוה"ד פייל ומושקה-פרדל

לדברי עוה"ד פייל ומושקה-פרדל, חלק מהרשומות הרפואיות לא תועדו כראוי, אך מומחים רפואיים קבעו כי בהתאם לממצאים הקליניים והמעבדתיים - התינוק סבל עם לידתו מהיפוגליקמיה – ירידה ברמת הגלוקוז בדם, ופוליציטמיה – ריכוז עודף של כדוריות דם אדומות.

לדברי עורכי הדין הטיפול בפוליציטמיה היה ידוע ורווח כבר בשנות ה-80. לדבריהם, לו התובע היה מטופל לפי הסטנדרטים שהיו מקובלים אז, ניתן היה למנוע את הנזק אשר נגרם לו, בין היתר, פגיעה נאורולוגית, שיתוק ספסטי ברגלים ובידיים, קשיי הליכה, קשיי דיבור ופגיעה בראייה.

עוה"ד פייל ומושקה-פרדל הגישו תביעת פיצויים בשם הצעיר, נגד ביה"ח איכילוב- מדינת ישראל - משרד הבריאות. בסכום המקסימלי הנתון לשיקולו של בית המשפט (2.5 מיליון שקלים). התביעה נדונה בימים אלה בבית משפט השלום בתל אביב יפו.