לא מעט זוגות צעירים בוחרים לערוך את החתונה שלהם בחיק הטבע. אחרי שנים רבות שחתונות היו נערכות באולמות אירועים, בתוך ומחוץ לערים, ואחרי שעברנו לשלב של גני אירועים פתוחים, הן בתוך ומחוץ למקומות מיושבים, הרי שכיום לא מעט חתונות נערכות בטבע, עם זה במקומות מוסדרים ועם זה במקומות שיש להסדיר אותם.

כלים

אירוח חתונה בטבע, הוא לא דבר פשוט, ולא מהסיבה הפשוטה, שלא תמיד תנאי השטח מתאימים לכך מבלי להכשיר אותם קודם לכן וכן בגלל, שהרבה פעמים יש השפעה של מזג האוויר. עם זאת, נכון להשתמש באפשרות של עריכת חתונה בטבע, אך יש להיערך לכך מראש.

בחלק הבא של המאמר, אנחנו נסקור שורה של נקודות חשובות לצורך ארגון חתונה בטבע. צריך לזכור, כל חתונה שונה, מן הסתם, באופי ובקונספט שלה, עם זאת, מרבית החתונות, בסופו של דבר, מתבססות על אותם דברים ולכן מדובר על נקודות שכל זוג אשר רוצה לערוך חתונה שכזו, אמור לשים לב ולהתייחס אליהן.

נקודות משמעותיות לחתונה בטבע

שטח המקום – בשביל לערוך חתונה בטבע, לא משנה אם זה בחוף ים, פארק, שמורת טבע, יער או בכל מקום אחר, יש לוודא שמדובר במקום מסודר שמוכן לכך. כשמדובר על גני אירועים, אז מן הסתם המקום, לפחות הקרקע שלו, מתאימה לעריכת אירוע מכל סוג שהוא. אך כשאנחנו מבקשים לערוך חתונה בטבע במקום שצריך להסדיר אותו, יש לוודא, שהשטח מותאם לכך. אם לא, יש לוודא עם הרשויות ועם אנשי מקצוע, מה עלינו לעשות וכמה זה עולה.

רישיונות ואישורים – לא משנה אם מדובר בגן אירועים או במקום שאנחנו מבקשים להפוך אותו לכזה לערב אחד, הרי שחשוב מאוד שאנחנו נוודא שיש את כל האישורים הנדרשים, החל מאישור הפעלת המקום, אישור הפעלת עסק, מכבי אש, משטרה, מגן דוד, רשות מקומית ועוד. אנחנו לא רוצים לגלות יום לפני האירוע שאין אישור ועלינו לחפש מקום אחר לערוך אותו.

דרכי גישה – זה נכון הן לגבי דרכי גישה לכלי רכב והן לגבי דרכי גישה לאנשים עם כסאות גלגלים או אנשים אשר מוגבלים בתנועה. רק כך האורחים יוכלו להתארח בחתונה שלנו בלי בעיה ובלי חשש. חשוב לוודא שיש שלטים שמכוונים למקום, ורצוי לוודא גם שווייז יודע להוביל למקום זה.

גודל המקום – לא מספיק לבדוק ששטח המקום מתאים, חשוב לבדוק גם שגודל המקום מתאים לעריכת חתונה בטבע כמו שאנחנו רוצים. אם אנחנו מארגנים חתונה גדולה, רצוי שהמקום יהיה גדול, אם זו חתונה אינטימית, נרצה שהמקום יהיה קטן וחמים.

לוגיסטיקה – חשוב שהמקום יהיה מוכן מבחינה לוגיסטית, חשמל, מים, שירותים כימיים, קירוי במידה ויש צורך, וכל דבר שיאפשר הפעלה של המקום לצורך עריכת חתונה בטבע בתנאים אופטימאליים.