המרכז למוסיקה ירושלים בקונצרט מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי: "רביעייה לאחרית הימים". המרכז למוסיקה בירושלים יקיים קונצרט מיוחד לציון יום השואה הבינלאומי בביצוע היצירה "רביעייה לאחרית הימים", שכתב המלחין הצרפתי מסייאן, בשבי הגרמני, שם גם נוגנה לראשונה. היצירה נכתבה לצ'לו, פסנתר, כינור וקלרינט ויבצעו אותה נגני הפרויקט הקאמרי הישראלי: טיבי צייגר, קלרנית | דניאל ברד, כינור | וונטינג קאנג, ויולה | מיכל קורמן, צ’לו | יעל קרת, פסנתר.

כלים
היצירה "רביעייה לאחרית הימים" Quatuor pour la fin du temps, כתב המלחין הצרפתי אוליביה מסייאן Olivier Messiaen בשנת 1941 בהיותו חייל שבוי
היצירה "רביעייה לאחרית הימים" Quatuor pour la fin du temps, כתב המלחין הצרפתי אוליביה מסייאן Olivier Messiaen בשנת 1941 בהיותו חייל שבוי

הקונצרט יתקיים לרגל השקת ספרה של הסופרת מנוחה מינסטיין "עיניי משיבות לי מבט", המגולל את סיפורה האישי של ניצולת השואה לאה רוט. מרכז למוסיקה ירושלים: 27 בינואר, יום שישי, ב 12:00, משכנות שאננים - הכניסה חופשית!

לציון יום השואה הבינלאומי יקיים המרכז למוסיקה ירושלים קונצרט מיוחד בביצוע היצירה "רביעייה לאחרית הימים" מאת מסייאן. הקונצרט ייערך ב 27 בינואר, בשעה 12:00. באירוע יושק ספרה של מנוחה מינסטיין "עיניי משיבות לי מבט" המגולל את סיפורה האישי של ניצולת השואה לאה רוט.

היצירה "רביעייה לאחרית הימים" Quatuor pour la fin du temps, כתב המלחין הצרפתי אוליביה מסייאן Olivier Messiaen בשנת 1941 בהיותו חייל שבוי, לאחר שנתפס על ידי הצבא הגרמני ונשלח למחנה האסירים Silesia בגרמניה. היצירה נכתבה להרכב צ'לו, פסנתר, כינור וקלרינט, בהתאם למוסיקאים שהכיר במחנה. הקצינים הגרמנים הכירו בכישרונו של מסייאן ותמכו בפעילותו המוזיקלית, ובמחנה היא גם בוצעה לראשונה, עוד באותה השנה. היצירה מבטאת את "קץ הזמן" וכוללת 8 פרקים. לציון יום השואה הבינלאומי יבצעו את היצירה המרגשת על אדמת ישראל, נגני הפרויקט הקאמרי הישראלי: טיבי צייגר בקלרינט, יונה צור בכינור, מיכל קורמן בצ'לו ויעל קרת בפסנתר.

באירוע יושק הספר "עיניי משיבות לי מבט" של הסופרת מנוחה מינסטיין, המבוסס על סיפור החיים האישי והעוצמתי של ניצולת השואה לאה רוט, ועל הקשר האמיץ ביניהן. האחת, ניצולת הטבח של יהודי אירופה בשואה, והאחרת, מורה וסופרת שנולדה בזמן ובמקום טובים יותר. רוט בסיפוריה מגוללת את מסכת חייהן של נשים יהודיות ופותחת צוהר לעולם שאבד. מבעד לעיניה אנו רואים את אריגת הפאות עבור נשים שומרות מצוות; עדים לסכנות שבלידה וגם נוכחים לפגיעותן המיוחדת, כמו של האישה ההרה שיולדת בזוהמה של קרון-בקר בדרכו לאושוויץ; סלקציה של אימהות צעירות וילדיהן כדי לשלוח אותם אל מותם וההשפלה שבערום ובגילוח השיער. אך במקביל, זהו סיפור של הישרדות ובניית חיים חדשים שחושף את עוצמתן ותושייתן, של נשים יהודיות בשואה.

הפרויקט הקאמרי הישראלי, Israeli Chamber Project, הוא הרכב בינלאומי זוכה פרסים המורכב מנגנים ישראלים מצטיינים, זוכה פרס שרת התרבות ע"ש בנימיני למבצעי מוסיקה לשנים 2009-2010. האנסמבל פועל תוך דגש על זהותו הישראלית, מבחינת הרפרטואר וצוות הנגנים. 'הפרויקט' מופיע בקביעות בארה״ב ולאחרונה ערך סבב קונצרטים וכתות אמן בסין. בין הנגנים האורחים איתם שיתף פעולה, הכנרת אנטיה וייטהאס, הצ'לן פיטר ויילי, הויולן מייקל טרי, החלילן ג'ושוע סמית ורבים אחרים. אלבום הבכורה שלהם "אופוס 1", זכה לתשבחות העיתונות בארץ ובעולם.

המרכז למוסיקה ירושלים נוסד ב 1973 ע"י הכנר האגדי אייזק שטרן וראש עיריית ירושלים טדי קולק, בסיוע יד הנדיב (מקרנות רוטשילד) וקרן ירושלים, במטרה לגלות ולטפח כישרונות מוסיקליים מכל הארץ. כמרכז חובק עולם של מצוינות מוסיקלית, התארחו בו אמנים דגולים מהמאה ה- 20 ובהם, ארתור רובינשטיין, פבלו קזאלס, לאונרד ברנשטיין, יו-יו מא, יצחק פרלמן ואלפרד ברנדל. בוגרי המרכז מופיעים על הבימות החשובות ביותר בעולם.

מרכז למוסיקה ירושלים: 27 בינואר, יום שישי, ב 12:00, משכנות שאננים - הכניסה חופשית!

-הכניסה לקונצרט חופשית-

יש להזמין כרטיסים בטל' 02-6241041, או באי-מייל:

לפרטים נוספים: "ענת מרומי יחסי ציבור", ענבל לוי גרין 052-8599122 ענת מרומי, 052-528133813

הקלרניתן טיבי צייגר, הוא בוגר מסלול "תעודת אמן" בבי"ס ג'וליארד בניו יורק והופיע כסולן עם תזמורת בישראל, סקנדינביה וארה״ב ובסדרות ובפסטיבלים שונים באירופה, ישראל וארה"ב. הוא נמנה על מייסדי אנסמבל "גרופיוס" בישראל וזכה בפרסים ומלגות שונות בארץ ובחו"ל, ביניהן מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל בלימודיו בארץ, ומלגה מיוחדת ללימודים בארה"ב.

הצ'לנית מיכל קורמן היא זוכת פרסים בתחרויות הבינלאומיות ע"ש קסדו ביפן ואנסקו ברומניה והופיעה כסולנית עם מיטב התזמורות בארץ ובעולם, כולל הפילהרמונית של טוקיו. קורמן היא חברה מייסדת בפרויקט הקאמרי הישראלי, השתתפה בפסטיבלים רבים בארה"ב, אירופה ודרום אמריקה, זוכת מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל. והחל משנת 2012 היא נמנית על צוות המורים באקדמיה למוסיקה ומחול בירושלים ובקונסרבטוריון הסדנא ירושלים.

הפסנתרנית יעל קרת מבוקשת הן כסולנית והן כנגנית מוסיקה קאמרית. היא למדה אצל המאסטרו דניאל בארנבוים בברלין, בהזמנתו האישית, וכן השתלמה אצל פרופ’ דימיטרי בשקירוב. במהלך שנותיה בברלין, הופיעה כסולנית וכן כנגנית מוסיקה קאמרית ברחבי גרמניה ובאירופה כולה. כיום היא עובדת כפסנתרנית באופרה הישראלית וחברה מייסדת בפרויקט הקאמרי הישראלי.

הכנר יונה צור, הוא מבצע מסור של מוסיקה חדשה שהופיע בביצועי בכורה עולמית של יצירות משל קאייה סאריאהו, לוקאס פוס, קלאודיו ספיס, ושל אביו המלחין מנחם צור. בפסטיבל טנגלווד בשנת 2002, נבחר יונה צור כחבר באנסמבל New Fromm Players –. הוא חבר בתזמורת המיתרים של ניו-יורק ומקדיש חלק ניכר מזמנו לחינוך במרכז המיתרים של הארלם, וכמדריך נגני כלי-מיתר בתזמורת הנוער של בוסטון ובמסגרות אחרות. צור הוא זוכה מלגות קרן התרבות אמריקה-ישראל בשנים 1995-2001.