עיצוב נכון של חדר תינוקות יכול לעזור גם להורים. מומלץ להתחיל בפריטים בסיסיים כמו וילונות ומוביילים, להמשיך עם שידת החתלה ורהיטים ולבסוף להעניק לחדר מראה נעים עם תמונות, בובות ומשחקים. הנה המדריך המלא

כלים
המדריך לעיצוב חדרי תינוקות
המדריך לעיצוב חדרי תינוקות

רוב ההורים בוחרים לעצב את החדר של התינוק רק אחרי שהוא נולד, מטעמי מסורת ואמונות תפלות כאלה ואחרות. יחד עם זאת, אין סיבה לחכות לרגע האחרון כדי לחשוב על סגנון העיצוב ועל הפריטים המתאימים. השאלה העיקרית היא אילו מוצרי תינוקות לרכוש כדי לעצב את החדר ובאיזה סגנון לבחור כדי לנצל היטב את המקום הפנוי.

הפריטים שבלעדיהם אי אפשר לעצב את החדר

ראשית, העיצוב מבוסס על מספר סוגים בולטים של פריטים. אי אפשר לעצב חדרי תינוקות בלי מנורות ואהילים לשליטה בעוצמת התאורה המלאכותית, או בלי וילונות למניעת כניסת כמויות גדולות מדי של אור טבעי.

רצוי גם להשתמש בתמונות וציורים על מנת לרענן את המראה השגרתי של הקירות הלבנים, לשקול הדבקת טפטים ולרכוש מוביילים שיעניינו את התינוק בחודשים הראשונים לחייו. בחדרים קטנים ניתן לתלות מראה כדי ליצור אשליה של חלל פתוח, בעוד בחללים גדולים אפשר למנוע תחושה של עומס עם מדבקות קיר. בגילאים מאוחרים יש לשמור מקום בחדר בשביל מזרן פעילות לתינוקות ובשביל שאר הצעצועים שיעסיקו אותו.

איך בוחרים שידת החתלה, רהיטים ופתרונות אחסון?

מבחינה פונקציונאלית, העיצוב עצמו נשען על שימוש בשטיחים, רהיטים ופתרונות אחסון. אפשר להתחיל את העיצוב עם רהיטים בולטים ודומיננטיים כמו שידת החתלה, להחליט איפה לבנות ארון קיר כדי לאחסן את הבגדים של התינוק בהישג יד ולהוסיף שידה לחיתולי בד, כריות, כרבוליות, שמיכות וכדומה.

סט מלא לשידת החתלה כולל משטח החתלה, כרית סוכריה מעוצבת שמשמשת כמגן ראש וארגונית כיסים. אפשר להזמין את השידה במגוון רחב של צבעים ולבחור את כמות המגירות והמדפים. מי שרוצה לעצב את השידה לבד צריך להתייעץ עם אנשי מקצוע לגבי מידות, לקבל הצעת מחיר בהתאם לסוג חומרי הגלם שבהם משתמשים ולוודא עמידה בתקנים מחמירים של בקרת איכות ובטיחות.

אילו קישוטים מתאימים לחדרי תינוקות?

הורים שרוצים ליהנות מהעיצוב של חדרי תינוקות צריכים לבחור קישוטים מתאימים. אפשר למשל לעצב את החדר עם תמונות אותיות לתלייה במגוון דגמים, או להרכיב את שם הילד/ה עם אותיות בד שתלויות על חבל. היום כבר לא נהוג להשתמש רק בצבע הכחול כדי לעצב חדרי תינוקות של בנים ובצבע ורוד לחדרי בנות, כי הדגש הוא על השילוב בין הצבעים והגוונים הקיימים.

חלק מהאביזרים הדקורטיביים בחדרי תינוקות משמשים אותם למשחק ולתעסוקה בשעות הפנאי. הדוגמאות הכי טובות לכך כוללות עיצוב של החדר עם בובות, צעצועים ומנורות לילה. אלו הדברים הקטנים שהופכים את החדר למקום מיוחד ומכניסים אליו אווירה נעימה.