עובדי רותם תעשיות ממשיכים בעיצומים - עובדי חברת הבת של הקריה למחקר גרעיני (הקמ"ג) פתחו שלשום בשביתה במחאה על המבוי הסתום במו"מ להסדרת תנאי העסקתם בהסכם קיבוצי ארמונד לנקרי, מ"מ יו"ר ההסתדרות במרחב הנגב המרכזי: "לא ניתן לחברה ממשלתית להפלות את העובדים בדרום הארץ" נטלי ביאנקו, יו"ר הוועד: "אני קוראת להנהלת החברה להתעשת, להפגין אחריות ולשבת לשולחן המו"מ עם תום לב וכוונה כנה להגיע להסכמות על מנת שיחד נוכל להמשיך להצעיד את החברה קדימה"

כלים
ארמונד לנקרי, ממלא מקום יו"ר ההסתדרות במרחב: "צר לי שהנהלת רותם תעשיות בוחרת לזלזל בעובדיה המסורים ולהתייחס אליהם בחוסר כבוד מוחלט.
ארמונד לנקרי, ממלא מקום יו"ר ההסתדרות במרחב: "צר לי שהנהלת רותם תעשיות בוחרת לזלזל בעובדיה המסורים ולהתייחס אליהם בחוסר כבוד מוחלט.

עובדי רותם תעשיות, האחראית על יישום ושיווק הטכנולוגיות שמפותחות בקריה למחקר גרעיני (קמ"ג) נכנסו הבוקר (ד') ליום השלישי לשביתתם. העובדים שמוחים על המבוי הסתום במו"מ לגיבוש הסכם קיבוצי ראשון בחברה, מפגינים בשעה זו ומונעים יציאה של סחורות משטח המפעל.

חברת רותם תעשיות, הממוקמת בדימונה, היא חברה ממשלתית שעוסקת בייצור מערכות לתעשייה הביטחונית ולשוק האזרחי, ומשמשת כזרוע השיווקית של הקמ"ג. 170 עובדי החברה, שכשליש מהם מרוויחים שכר מינימום, התאגדו בהסתדרות בשנת 2015 במטרה לשפר את שכרם ותנאי העסקתם ולעגן את זכויותיהם בהסכם קיבוצי.

לאחר כשנתיים שבמהלכן נעשו ניסיונות להידברות מצד נציגות העובדים וההסתדרות, הנהלת החברה ממשיכה במדיניות של סחבת וגרירת רגליים ומסרבת להגיע להסכמות שיובילו לחתימת ההסכם, מתוך כוונה לרפות את ידי העובדים ולהימנע מהסכם קיבוצי. בנוסף לכך, ההנהלה מסרבת להכיר בזכות העובדים להשתייך למגזר הציבורי, חרף היותה של רותם תעשיות - חברת בת של קמ"ג וחברה ממשלתית.

העובדים שפתחו שלשום בעיצומים, צפויים להחריף את צעדיהם הארגוניים ונכון לעכשיו השביתה בחברה אינה תחומה בזמן.

ארמונד לנקרי, ממלא מקום יו"ר ההסתדרות במרחב: "צר לי שהנהלת רותם תעשיות בוחרת לזלזל בעובדיה המסורים ולהתייחס אליהם בחוסר כבוד מוחלט. לא ניתן לחברה ממשלתית להפלות את העובדים בדרום הארץ ולכפות עליהם תנאים פחותים מהקיים במגזר הציבורי בשאר חלקי הארץ. לא נוכל לחיות בשלום עם העובדה שמהנדס כימיה בחברת בת של קמ"ג מרווח 5,500 ש"ח בעוד עובד מקביל אליו בחברה ממשלתית אחרת במרכז הארץ ירווח פי 3. אני קורא לחברה לחשוב שוב על עובדיה ולקוחותיה, להפגין אחריות ולמנוע את העמקת המשבר".

נטלי ביאנקו, יו"ר ועד עובדי רותם תעשיות: "אני קוראת להנהלת החברה להתעשת, להפגין אחריות ולשבת לשולחן המו"מ עם תום לב וכוונה כנה להגיע להסכמות. העובדים ברותם תעשיות אחראים לצמיחתה של החברה בשנים האחרונות ומגיע להם ליהנות מביטחון תעסוקתי ומתנאים הולמים. על החברה להכיר בחשיבות ההון האנושי ולחתור בשיתוף פעולה להסכם קיבוצי ראוי על מנת שיחד נוכל להצעיד את רותם תעשיות קדימה".