ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון אביגדור ליברמן והרמטכ"ל רא"ל גדי אייזנקוט קיימו הבוקר הערכת מצב ביטחונית באוגדת איו"ש, יחד עם מפקד פקמ"ז אלוף רוני נומה, מתאם הפעולות אלוף פולי מרדכי ונציגי שב"כ ומשטרה. לרה"מ ושר הביטחון הוצגו אמצעי לחימה שנתפסו בפעילות סיכולית ביהודה ושומרון בשנה האחרונה. מערכה זו נוהלה ע"י צה"ל, שב"כ ומשטרת ישראל, במסגרתה נתפסו למעלה מ-450 נשקים ויותר מ-40 בתי מלאכה לייצור נשק.

רה"מ: אנחנו מודעים לעובדה שהרשות הפלסטינית, לצערנו, לא רק שלא מגנה את הטרור, הנה בפיגוע האחרון שהיה, היו בפת"ח כאלה ששיבחו את זה
רה"מ: אנחנו מודעים לעובדה שהרשות הפלסטינית, לצערנו, לא רק שלא מגנה את הטרור, הנה בפיגוע האחרון שהיה, היו בפת"ח כאלה ששיבחו את זה

ראש הממשלה בנימין נתניהו:

"סיימתי הערכת מצב עם שר הביטחון הרמטכ"ל, אלוף הפיקוד, השב"כ והמשטרה. אני מתרשם מהעבודה הגדולה שמתרחשת כאן, שנעשית בהנהגת הרמטכ"ל ביחד עם אלוף הפיקוד וכל הגורמים המקצועיים. יש כאן עבודה גדולה מאוד נגד הטרור הפלסטיני ביהודה ושומרון – במודיעין, במעצרים, בפשיטות, במבצעים. זה נעשה בתושייה רבה מאוד, במרץ רב, עם חתירה למגע.

אני רוצה לתת דוגמה אחת שאתם רואים אותה לפניכם: ב-2015, כמעט שלא היו תפיסות של בתי מלאכה. ב-2016 היו 43 תפיסות כאלה – החרמת ציוד, מעצר אחראים, סגירת בתי מלאכה. יש כאן מאמץ גדול מאוד שלנו למנוע את הייצור והפיזור של כלי נשק, שהם כמובן מביאים לאסונות גדולים.

גם בתפיסת כלי נשק, רובים וכדומה, הייתה עלייה דרמטית, אבל יש לנו עוד אתגר גדול לפנינו.

אנחנו מודעים לעובדה שהרשות הפלסטינית, לצערנו, לא רק שלא מגנה את הטרור, הנה בפיגוע האחרון שהיה, היו בפת"ח כאלה ששיבחו את זה.

אנחנו יודעים שאנחנו גם עומדים בפני שינויים מדיניים דרמטיים, אני חושב שחלקם מאוד טובים לישראל ולצערנו עדיין לא הגענו לייצוב המצב. אבל ממה שאני התרשמתי היום, זה שהמאמץ הזה של צה"ל וגורמי הביטחון הוא משמעותי. יש בו כמה פריצות דרך משמעותיות, טכנולוגיות, מודיעיניות ואחרות, שמובילות לכיוון הנכון. אנחנו צריכים לגלות ערנות והמאבק בטרור תמיד לפנינו ותמיד לנגד עינינו".

עוד הוסיף רה"מ נתניהו:

"מדד אחד שיגיד לכם הרבה מאוד. הפיגוע בשרונה היה לפני כשנה. בעקבות הפעולות שנעשו כאן בתפיסת בתי המלאכה, בפעילות התערבותית יזומה אל מול כל שרשרת הייצור ושרשרת הפיגועים, עלה מחיר כלי הנשק פי שישה בשנה אחת של אותם קרלונים ואמצעים אחרים.

אין לכם אינדיקציה טובה יותר ליעילות של הפעילות, אם כי אני אומר לכם, אין דבר כזה הצלחה הרמטית, ולצערנו, עדיין יש לנו איומים, ומעת לעת ניסיונות של פיגוע ירי ביהודה ושומרון, אבל המערכת פה עובדת והיא עובדת בנמרצות גדולה מאוד, ואני חייב להגיד, עם יצירתיות גדולה מאוד, עם שיטות חדשניות שחלקן אני לא הכרתי ואני שמח שהכרתי אותן היום".