צעדים ארגוניים בחברת התרופות קמהדע - עובדי מפעל התרופות של קמהדע בקיבוץ בית קמה משבשים את העבודה בפס הייצור על רקע מבוי סתום במו"מ עם ההנהלה בין היתר העובדים מוחים על תנאי שכרם, הגברת קצב הייצור מבלי לתת לכך מענה אנושי וכספי וכוונת החברה שלא לעמוד בחלק מסעיפי ההסכם הקיבוצי אליהם התחייבה בעבר.

כלים
צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

כ-180 עובדי חברת התרופות קמהדע החלו הבוקר (ג') בצעדים ארגוניים במתקן הייצור של החברה, על רקע עליית המו"מ עם ההנהלה על שרטון.קמהדע היא חברת ביו-פרמצבטיקה ציבורית הנסחרת בבורסות בתל-אביב ובניו-יורק. מטה החברה נמצא בנס ציונה, והמפעל בקיבוץ בית קמה. כמנכ"ל החברה משמש עמיר לונדון.

בחודש יולי האחרון אישרה ההסתדרות לעובדים להכריז סכסוך עבודה בחברה, בין היתר על רקע מחלוקות הקשורות לקידומי העובדים ושכרם, שחיקת העובדים עקב הגברת היצור עד כדי פי שלושה והטלת אחריות מוגברת על עובדים מסוימת במערכת מבלי שיתוגמלו כראוי. לאחר ההכרזה על הסכסוך החברה אף הודיעה כי היא לא תכבד חלק מסעיפי ההסכם הקיבוצי אליהם התחייבה בעבר, וזאת עד שההסתדרות תחזור בה מההכרזה על הסכסוך.

מאז יולי ניסו נציגי ההסתדרות והעובדים להגיע באמצעות הידברות להסכמות עם ההנהלה על מנת לפתור את המחלוקות ולהשיב את יחסי העבודה בחברה לסדרם. אולם אתמול הודיעו נציגי קמהדע כי הם חוזרים בהם מההסכמות אליהן הגיעו הצדדים.

כחלק מהצעדים הארגוניים עצרו עובדי מחלקת המילוי בקמהדע את מלאכת מילוי בקבוקי התרופות, מה שמשבש את הליך היצור כולו. מההסתדרות במרחב הנגב בראשות מאיר בביוף נמסר כי אם הנהלת קמהדע לא תחזור בה מהתנהלותה ותשוב לשולחן הדיונים, יחריפו העובדים את צעדיהם וכל האמצעים יעמדו לרשותם.