גם השנה – תילתן תארח בחיפה את מרתון פיתוח המשחקים העולמי Global Game Jam שיתרחש במשך 48 שעות רצופות של מרתון פיתוח משחקים: ההאקת'ון העולמי לפיתוח משחקים GLOBAL GAME JAM מתקיים פעם בשנה בו זמנית במעל ל-600 זירות ברחבי העולם.

כלים
ההאקת'ון העולמי לפיתוח משחקים GLOBAL GAME JAM מתקיים פעם בשנה בו זמנית במעל ל-600 זירות ברחבי העולם.
ההאקת'ון העולמי לפיתוח משחקים GLOBAL GAME JAM מתקיים פעם בשנה בו זמנית במעל ל-600 זירות ברחבי העולם.

גם השנה (19-21.1) התנדבה מכללת תילתן לעיצוב ולתקשורת חזותית לארח את המרתון החגיגי במסגרתו ישתתפו קבוצות מתכנתים, מעצבי משחק, אנימטורים, ממדלים, מעצבים גרפיים, אנשי סאונד ועוד וינסו לפתח בתוך 48 שעות רצופות משחקים מוגמרים וחדשניים שיצטרפו אל מאות המשחקים שיפותחו בו זמנית ברחבי העולם.

כמיטב המסורת, נושא העל של המשחקים הוא סודי וייחשף בכל הזירות בפתיחת הג'אם וכך, מליל חמישי 19.1 ועד מוצאי השבת 21.1, בלוח זמנים דחוס ללא שינה ומנוחה (כמו בשאר העולם, ולהבדיל ממוקדים אחרים בישראל, תילתן תהיה פתוחה במשך מלוא 48 השעות) יתקיים המרתון בחיפה כאשר בסיומו יועלו המשחקים לאתר הבינלאומי של Global Game Jam ויהיו זמינים לשימוש הקהל הרחב.

את המרתון בתילתן תנהל יעל מריץ, ראש בית הספר לפיתוח ועיצוב משחקי מחשב בתילתן. המכללה מעמידה לרשות המשתתפים את מעבדות המחשב וכיתות הסטודיו הפועלות במכללה. בשנה זו, טרם פתיחת המרתון העולמי, יתקיים בתילתן גם טקס הסיום של בוגרי המחזור הראשון בבית הספר לפיתוח ועיצוב משחקי מחשב שפתחה המכללה בשנת 2013. המכללה היא היחידה בארץ במעמד שלUnreal academic partner מול חברתEPIC ומקיימת שיתוף פעולה עם מוסדות לימוד מובילים בעולם. לאחר הטקס תתקיים הרצאה של אייל בכבוד מנכ"ל ומייסד של חברת Pazu Games.

ההשתתפות בהאקת'ון - מרתון תכנות יצירתי - פתוחה לכל המעוניין שיכול לתרום מניסיונו ומכישרונו בתחומי פיתוח המשחקים. ההשתתפות במרתון בתילתן המכללה לעיצוב ולתקשורת חזותית הינה ללא תשלום ואף כוללת פיצה, בירה וחולצה וכרוכה רק ברישום מקדים בכתובת: http://globalgamejam.org/2017/jam-sites/haifa