הסכם קיבוצי חדש בחברת התרופות "תרו"- ההסכם כולל בין היתר: תוספות שכר, מענק יובל, משכורת 13, ביטוח שיניים מסובסד, נופש שנתי והשתתפות החברה בעלות גני הילדים וקייטנות הקיץ יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם נבנה בזכות מודל של שיתוף בין ההנהלה לבין העובדים ומשמש ככלי לצמצום פערים". הסכם קיבוצי חדש נחתם בסוף השבוע האחרון בענקית הפארמה תרו ישראל.

כלים
ו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם נבנה בזכות מודל של שיתוף בין ההנהלה לבין העובדים ומשמש ככלי לצמצום פערים"
ו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן: "ההסכם נבנה בזכות מודל של שיתוף בין ההנהלה לבין העובדים ומשמש ככלי לצמצום פערים"

תוקפו של ההסכם הוא עד סוף שנת 2019 והוא יחול על כ-700 עובדי החברה. "ההסכם נבנה בזכות מודל של שיתוף בין ההנהלה לבין העובדים", אמר יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן במעמד חתימת ההסכם. ניסנקורן הוסיף כי "ההסכם שמיטיב את תנאי העובדים, משמש ככלי לצמצום פערים וכולל לראשונה התייחסות לנושאים חשובים כמו שילוב עובדים עם מוגבלות. נציגות העובדים בראשות עדי חיון, בשיתוף עם הנהלת תרו, הצליחו למצוא את האיזון הראוי בין צרכי העובדים לבין צרכי החברה והביאו בשורה חברתית אמיתית".

ההסכם החדש ממשיך חלק מההטבות השונות שהוסדרו בהסכם הראשון שנחתם בחברה ב-2011 ומעגן שיפור בתנאים רבים נוספים. בטקס החתימה שהתקיים בלשכת יו"ר ההסתדרות, השתתפה הנהלת החברה בישראל ונציגי הוועד בראשות עדי חיון. בטקס נכחו שותפים נוספים להסכמות שגובשו, בהם: יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה רפי מאסט, ומי שהוביל את המו"מ מטעם ההסתדרות – אליעזר בלו המשמש כמ"מ יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה.

ההסכם החדש כולל תוספות שכר מצטברות בגובה ממוצע של 8.5% לשלוש שנים, לעובדים שהוותק שלהם בחברה גדול משנה. חלק מתוספת השכר יינתן בהתאם לציוני העובדים בהערכת ביצועיהם, וחלק נוסף מהתוספת יינתן באופן דיפרנציאלי, על פי שיקול דעתה של החברה. יודגש כי התוספות המפורטות, ישולמו לעובדים בנוסף לשיעור הגדלת שכר המינימום במשק, במסגרת הפעימה הצפויה בדצמבר 2017.

בהתאם להסכם שנחתם, העובדים הקבועים בחברה יהיו זכאים למשכורת 13 שתשולם בשני חלקים בערב ראש השנה ולפני חג הפסח. בנוסף לכך, ערך השי המוענק לאירועים משפחתיים יעלה ל-400 שקל וגובה הסכום המוענק בתלושי החג – יוגדל ב-40% ויעמוד על 500 שקל נטו. כמו כן, לרגל החתימה על ההסכם, העובדים יקבלו מענק חתימה חד פעמי בסך 1,700 שקל.

כל עובד אשר ישלים 25 שנות ותק כעובד החברה, יהיה זכאי למתנת יובל בסך 2,500 שקל למטרת נופש. עובדים קבועים מגיל 60 ומעלה יהיו רשאים לבקש מהחברה שלא להיות משובצים במשמרת שלישית (בשעות הלילה) והחברה תיעתר בחיוב לבקשה זו. ההסכם מסדיר גם את השתתפותם של גמלאי החברה באירועים שונים שתקיים תרו. ולראשונה, ההסכם כולל גם התייחסות לשילוב הולם ולעידוד התעסוקה של אנשים עם מוגבלות בחברה.

ההסכם החדש כולל גם מענקי הוקרה לעובדים מצטיינים, תשלום שכר עבור שהייה בכוננות וביטוח שיניים מסובסד על ידי החברה. עוד הוסכם בין הצדדים כי בכל אחת מהשנים 2017-2018, ייצאו עובדי החברה לנופש שנתי במימון החברה והוועד בגובה של 1,760 שקל לעובד.

ההסכם הקיבוצי מהווה בשורה חשובה גם לעובדים בעלי משפחות, שכן עובדים שהנם הורים לילדים בגיל הרך ובעלי ותק של 3 שנים ומעלה, יהיו זכאים להשתתפות החברה בעלות המעונות וגני הילדים בשווי אלפי שקלים בשנה. עובדים קבועים בחברה ייהנו גם מהשתתפות החברה בעלות קייטנות הקיץ לילדים עד גיל 10, בסכום של 750 שקל לילד. עובדים שאחד מילדיהם מתגייס לצה"ל, יהיו זכאים לערכת גיוס בעלות של 600 שקל מתנת החברה. עוד הוסכם בין הצדדים כי תרו תקצה מדי שנה סכום של 200 אלף שקל להענקת מלגות לילדי החברה למימון לימודים לתואר ראשון.

ההסכם ממשיך גם בחיזוק הביטחון התעסוקתי של העובדים. במסגרת מנגנון פיטורים הוגן ושקוף, ההסכם החדש יעניק הגנה נוספת במקרה של פיטורי עובד בגין אי התאמה. במקרים אלו, ועד העובדים יהיה רשאי לבקש מההנהלה לתת לעובד הזדמנות נוספת לשפר את ביצועיו והחברה תשקול את כוונתה מחדש לאחר תקופת ניסיון של עד 3 חודשים.

תהליך גיבוש ההסכם לווה משפטית על ידי עו"ד אלי כהן שייצג את ועד העובדים ועו"ד אורן שרם מהלשכה המשפטית בהסתדרות.

יו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, הרצל יאקה, אמר במהלך הטקס: "הסכם העבודה החדש בתרו מעיד על שותפות בין הנהלת המפעל לעובדיו. יחד הצלחנו להגיע להסכם יציב ומשמעותי שנותן ביטוי ליחסי האמון בין הצדדים".

המזכיר הארצי של הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה, אליעזר בלו, שהוביל במשותף עם אריה זולא, מזכיר האיגוד המקצועי במרחב חיפה המטפל במפעל, את המו"מ על ההסכם מטעם ההסתדרות, אמר כי: "אחרי דיאלוג ממושך בין הצדדים, הגענו להסכם שמשפר את הביטחון הכלכלי והתעסוקתי של העובדים, מבלי להתפשר על איתנות החברה. אני רוצה לברך את עובדי תרו ואת הוועד בראשות עדי חיון, על הנחישות והבגרות שהפגינו לאורך התהליך ואת ההנהלה שהייתה שותפה חשובה לדרך הידברות מכבדת. תודה מיוחדת ליו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן וליו"ר הסתדרות עובדי המזון והפרמצבטיקה הרצל יאקה, על התמיכה ועל המעורבות האישית שלהם להצלחת המו"מ".

יו"ר ההסתדרות במרחב חיפה, רפי מאסט, בירך את העובדים והוסיף כי: "ההסכם מגלם הישגים משמעותיים שמגדילים את הביטחון הסוציאלי של עובדי תרו. שיתוף הפעולה שבו נהגו הצדדים, עזר לחזק את ההון האנושי בתרו למען הבטחת חוסנה והצלחתה של החברה גם בהמשך הדרך".

יו"ר ועד העובדים בתרו, עדי חיון, מסר: "לאחר חודשים רבים של מו"מ ודיאלוג שהצלחנו לבסס בין הצדדים, הבאנו לפריצת דרך נוספת בתנאי העבודה של עובדות ועובדי תרו. ההסכם החדש הצליח לשמור על התנאים שהשגנו בהסכם הקודם ולהוסיף תנאים חדשים המביאים לשיפור משמעותי בזכויות העובדים ובתנאי הרווחה. לאורך כל התהליך היה לנו ברור כי בתור ועד אחראי מוטלת עלינו החובה לא רק להצדיק את האמון שנתנו בנו העובדים אלא גם להבטיח שהשיפור בתנאים ייעשה מתוך מחשבה על הצלחת המפעל. אנו גאים בהסכם שהושג ומבקשים להודות לכל מי שסייע בגיבושו".