השפה האנגלית משמשת בתחומים רבים כשפה מגשרת בין דוברי שפות שונות – לצרכי עסקים, ליצירת קשרים עם אנשים מכל העולם, במשחקי מחשב ואפילו בתחום ההיכרויות. מקצועות מסוימים גם הם מצריכים ידיעה מעמיקה של השפה האנגלית, ובמיוחד מונחים הרלוונטיים לתחום ההתמחות. אחד התחומים הללו הוא תחום הרפואה.

כלים
אנגלית רפואית
אנגלית רפואית

בתחום הרפואה, השפה מסייעת לתקשורת לא רק עם צוות רפואי ממדינות הדוברות אנגלית בלבד, אלא גם עם צוות רפואי דובר צרפתית, איטלקית, סינית ובעצם – כל שפה. האנגלית הרפואית נלמדת כחלק מלימודי הרפואה בכל העולם, גם במדינות הדוברות אנגלית כשפת אם.

מי משתמש באנגלית רפואית?

רופאים ומנתחים לומדים את השפה על מנת להשתמש בה בעבודתם, אך לא רק הסגל הרפואי הבכיר. כלל הצוות הרפואי לרבות פרמדיקים המשמשים באמבולנסים, אחיות, צוותים פרא-רפואיים ואפילו חלק מהמזכירות הרפואיות לומדות מונחים חשובים באנגלית רפואית. השפה משמשת לא רק בעבודה השוטפת אלא גם בהכשרות רפואיות תקופתיות ובקריאת מאמרים רפואיים הנוגעים לתחום ההתמחות.

שימוש באנגלית רפואית להכרת המכשור הרפואי

הן בלימודי הרפואה והן בעבודה היומיומית של הצוות הרפואי, החל מהפרמדיק הזוטר ועד לרופא המנתח הבכיר, נעשה שימוש במינוח הלועזי למכשור הרפואי. היכרות עם השם הלועזי היא חובה כאשר משתפים פעולה עם צוות רפואי מעבר לים ואף בארץ, כאשר מספר רופאים דוברי שפות שונות עובדים במקביל.

הבנה מעמיקה של השפה האנגלית הרפואית יכולה להציל חיים, בסיטואציות בהן נדרש מכשיר רפואי בחדר ניתוח או בטיפול נמרץ, וחוסר הבנה עלול לעלות זמן יקר בו ניתן להציל חיי אדם. לכן בנוסף לשם העברי המוענק לעיתים לציוד, כלל הצוות מכיר את המונח באנגלית המשמש בכל העולם לתיאור מכשיר זה.

איך לומדים אנגלית רפואית?

מוסדות רבים כוללים במסגרת לימודי אנגלית מקצועית עסקית גם קורסים מיוחדים המתמקדים באנגלית רפואית. קיימים אמנם חומרים גם באינטרנט, אך על מנת לעמוד בדרישות המחמירות של מקצועות הרפואה, מומלץ לבחור בקורס מקצועי שהתכנים בו משתנים בהתאם לדרישות השוק בתחום.

איזה סוגי מונחים נלמדים באנגלית רפואית?

אנגלית רפואית משמשת הן בתקשורת בין הצוות הרפואי לבין המטופל אך גם בין חברי הצוותים הרפואיים לבין עצמם, לכן המילים הנלמדות כוללות את הרשימה הארוכה של האיברים בגוף האדם, לרבות השרירים השונים, האיברים הפנימיים, החומרים השונים המרכיבים את הדם ומינוחים הנוגעים למצבים רפואיים של איברים אלה.

כמו כן, אנגלית רפואית כוללת את המינוחים הנכונים לתקשורת עם מטופל הדובר שפה זרה. על מנת לאבחן בצורה הטובה ביותר יש להבין את הסימפטומים השונים עליהם המטופל מדווח. אנגלית רפואית כוללת את כל אותן מילות תואר בהן עשוי המטופל להשתמש על מנת להגדיר את מצבו ואת חומרת הכאב, תיאור במונחים שאינם מקצועיים של הסימפטומים השונים וכדומה.

לסיכום, כלל העוסקים בתחום הרפואה יכולים להשתמש באנגלית רפואית, הן במהלך לימודיהם והן במהלך העבודה השוטפת, על מנת לעזור ככל האפשר לעמיתים מהצוות הרפואי ובמיוחד למטופלים הנזקקים לשירותיהם.