בעקבות שביתת הענק שצפויה בתחבורה הציבורית: Moovit Carpool מציעה 2 נסיעות חינם לכולם. לאור השביתה בקווי אגד בירושלים ביום רביעי הקרוב וסגירת קווי הרכבת בין בית יהושע והוד השרון לת"א בשני הכיוונים החל מיום רביעי למשך 4 ימים, Moovit נרתמת לסייע במציאת פתרון לציבור הנוסעים ותאפשר 2 נסיעות חינם ב-Moovit Carpool. האפליקציה גם תעודכן בכל השינויים במערכי ההיסעים ובחלופות שיוצעו. השביתה עליה הוכרז בכל קווי אגד בירושלים ביום רביעי הקרוב, מצטרפת לשיבושים שצפויים החל מיום רביעי בערב ברכבת ישראל וסגירתם של הקווים בין בית יהושוע לתל אביב ובין הוד השרון לתל אביב בשני הכיוונים.

כלים
Moovit Carpool מציעה 2 נסיעות חינם לכולם
Moovit Carpool מציעה 2 נסיעות חינם לכולם

השיבושים צפויים לפגוע במאות אלפי אזרחים שמשתמשים מדי יום בתחבורה הציבורית. לאור זאת, הוחלט במוביט כי החל מיום רביעי ועד כניסת השבת יוצעו 2 נסיעות חינם בשירות Carpoolלנוסעים דרך אפליקציית Moovit, כך שלנוסעים יהיה פתרון מצוין - ובחינם.

כמו כן, באפליקציית Moovit ייעודכנו אונליין כל השאטלים והשינויים במערכי ההיסעים ביום השביתה של אגד ובימים בהם יהיו סגורים שני קווי הרכבת. המשמעות היא שנוסעים שיתכננו מסלול באפליקציה יקבלו תוצאות תחבורה ציבורית מעודכנות בשינויים לצד תוצאות Carpool רלוונטיות (עם 2 נסיעות חינם) ויוכלו לבחור באופציה המתאימה להם ביותר.

איך מקבלים נסיעות חינם? פשוט נכנסים לאפליקציית Moovit, הזמינה בחינם ל ול- כותבים לאן רוצים להגיע והמערכת כבר תתאים נהגים המגיעים ליעד. עלות הנסיעה כאמור, היא בחינם. בעלי רכב פרטי? הורידו את אפליקציית הזמינה בחינם לאנדרואיד ול-iOS ותתחילו לקבל הצעות מנוסעים שרוצים להצטרף לנסיעה (ותוכלו כך לקבל תשלום על חלק מהוצאות הנסיעה).

שירות Moovit Carpoolעובד כך שהנהג מגדיר את זמן היציאה ומסלול הנסיעה באפליקצייתMoovit Carpool לנהג והנוסעים מתכננים מסלול כרגיל באפליקציית Moovit. אם יש התאמה בין המסלולים, הנוסע רואה את האפשרות להצטרף לנהג הקארפול ביחד עם אפשרויות הנסיעה האחרות בתחבורה ציבורית.

ברגע שהנוסע מבקש להצטרף לנסיעה והנהג מאשר את הבקשה, הנסיעה השיתופית נקבעה. בימים כתיקונם מחיר הנסיעה נקבע לפי תחשיב קבוע כתלות במרחק הנסיעה בק"מ ולרוב יהיה דומה למחיר התחבורה הציבורית באותו מסלול. הנהג יכול לאסוף עד שלושה נוסעים בנסיעה אחת ולהגיע לחיסכון של מאות שקלים בחודש בהוצאות הדלק.

איתי גיל סמנכ"ל וראש תכנית Moovit Carpool : "שני מיליארד המושבים הריקים ברכבים פרטיים בכל יום בעולם הם הדרך החכמה, הזולה והירוקה ביותר לעזור לאנשים להגיע בקלות למחוז חפצם. אנו מקווים ששתי נסיעות החינם יסייעו לנוסעים המחפשים אלטרנטיבה לרכבת או לאוטובוס המושבתים להתנייד בקלות ולהתנסות בשרות ה- carpool החדש. אנחנו מאמינים גדולים שהשילוב בין תחבורה ציבורית ונסיעה שיתופית, יוצר חווית נסיעה טובה יותר שתאפשר ליותר אנשים לבחור להתנייד ללא רכב ולהוריד את העומס בכבישים".

אודות Moovit

ל-Moovit יותר מ-50 מיליון משתמשים ברחבי העולם והיא זמינה לשימוש ב-68 מדינות ובמעל 1,200 ערים ברחבי הגלובוס. האפליקציה זמינה להורדה בחינם לכל משתמשי מערכות אנדרואיד ו-iOS. החברה גם מפעילה אפליקציה ייעודית לנהגים, Moovit carpool, המתאימה בין נוסעי התחבורה הציבורית לנהגי רכב פרטיים לנסיעות קארפול משותפות.

באפליקציית Moovit יש את כל מה שאתם צריכים על מנת לנסוע בתחבורה הציבורית באופן החכם, המהיר והקל ביותר. על ידי שילוב של נתונים המתקבלים ממפעילי התחבורה הציבורית ומשרדי התחבורה יחד עם מידע חי מקהל המשתמשים, Moovit נותנת לנוסעים תמונת מצב בזמן אמת ומציעה את המסלולים המהירים ביותר והנוחים ביותר.

השירות כולל חיפוש מסלולים אופטימליים לנסיעה בכל נקודת זמן, שילוב של מידע בזמן אמת לגבי מיקום האוטובוסים/רכבות/רכבות קלות ותחתיות, זמני הגעתם לתחנה וזמני הגעת הנוסע ליעד. בנוסף השירות מאפשר ניווט רגלי ותוך כדי נסיעה וכולל התראות על עיכובים ואיחורים בתחבורה הציבורית בזמן אמת.

המשתמשים ב- Moovit יכולים גם לשלוח דיווחים אקטיביים על חוויית הנסיעה שלהם, כמו רמת הצפיפות באוטובוס, רמת הניקיון ועוד. ככל שיותר אנשים משתמשים ב- Moovit, המשתמשים מקבלים יותר נתונים בזמן אמת יותר על אוטובוסים ורכבות. המידע החי שמתקבל מהנוסעים מספק לכלל המשתמשים תכניות מסלול משופרות והערכות הגעה מדויקות יותר.