ח"כ דב חנין, היחיד שהתנגד לתיקון 'החוק למניעת הסתננות' מראשיתו בכנסת ב-2008: "החוקים שהממשלה דחפה - סתימת פיות ואטימת דלתות. הממשלה מונעת ממבקשי מקלט לזכות בהגנה שהחוק הבינלאומי מבטיח להם" הבוקר אושרו במליאת הכנסת החוק לדחיית עלייתו לאוויר של תאגיד השידור הציבורי והחוק למניעת כניסת מבקשי מקלט לארץ, תוך התנגדות מרבית סיעות האופוזיציה: ח"כ דב חנין, ח"כ יוסף ג'בארין (חד"ש, הרשימה המשותפת) וקבוצת חברי כנסת מ'המחנה הציוני' ומ'יש עתיד' היא היחידים שהצביעו נגד.

כלים
ח"כ דב חנין היחיד שהתנגד לתיקון "החוק למניעת הסתננות"
ח"כ דב חנין היחיד שהתנגד לתיקון "החוק למניעת הסתננות"

ח"כ חנין, אשר היה הח"כ היחיד שהתנגד לתיקון "החוק למניעת הסתננות" מראשית דרכו בכנסת ב-2008, טען בדיון כי "מעבר להתנגדויות העקרוניות, החוק יגרום להחמרה משמעותית במצבם של מבקשי המקלט בישראל, ויפגע לא רק בהם אלא גם בכלל האנשים באזורים שבהם הם מתגוררים. "במרכזו של החוק - מנגנון הכבדה כספית על מבקשי המקלט, באמצעות חיובם להפקיד כספים בהיקף משמעותי, שיוחזרו אליהם רק כשייצאו מהארץ. אבל לאנשים האלה אין לאן ללכת, כי הם לא יכולים לחזור לארצות המוצא שלהם. התוצאה תהיה הגברת המצוקה הכלכלית שלהם, שהיא ממילא גדולה, דבר שידחוף אותם אל מתחת לאפשרויות הקיום בכבוד ואל מחוץ לאפשרויות ההעסקה החוקית".

ח"כ דב חנין הוסיף: "החוקים שהממשלה דחפה ממחישים את הכיוון המסוכן אליו היא מובילה את כולנו - סתימת פיות ואטימת דלתות. ממשלת נתניהו מבקשת להגביל את חופש הביטוי של האזרחים ברשתות החברתיות ובשידור הציבורי, ובאותו הזמן מגבילה את אפשרותם של מבקשי מקלט לזכות בהגנה שהחוק הבינלאומי מבטיח להם. אלה חוקים רעים, שנחקקים על-ידי ממשלה רעה".