מבצע ביקורת של רשות המסים בחדרה והסביבה: סוכן ביטוח שלא רשם 69,000 ₪ "אנחנו רושמים בסוף החודש". אנשי יחידת ניהול ספרים ערכו מצבע ביקורת בחדרה ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה חדרה, נערכו 151 ביקורות בעסקים ממגוון תחומים ביישובים מהאזור, מהן עולה כי כ- 7% מהעסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות כדין.

צילום: אילוסטרציה
צילום: אילוסטרציה

במשרדו של סוכן ביטוח מחדרה, נערכה ביקורת בה גילו מבקרי הרשות הכנסות לא רשומות של כ- 69,000 ₪ שהתקבלו בגין פרמיות של חברות ביטוח שהסוכן עובד איתן. הסוכן טען "אנחנו רושמים בסוף החודש את החשבוניות". בחנות פירות וירקות באור עקיבא נמצאו הכנסות של כ- 2100 ₪ שלא נרשמו בספרי העסק. בעל החנות הסביר "אני רושם בסוף היום". אצל דיאטנית מהאזור נמצאו הכנסות לא רשומות של כ- 1400 ₪. הדיאטנית מסרה בתגובה "היית בחו"ל ואמרתי למישהו שירשום, כנראה שהוא פספס". בחנות לממכר מוצרי טבק בבאקה אל גרביה גילו המבקרים כי במקום לא מנוהלים סרטי קופה כבר מספר חודשים. בעל החנות טען "לפני שבוע הייתה בעיה בקופה והסרטים נתקעים מאז".

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.