אירוע התרמה של עמותת "רוח דרומית" - האירוע יתקיים במעמד ראשת מועצת בני שמעון סיגל מורן וראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' - ינחו, יצחיקו וישירו בהתנדבות: צביקה הדר, אורנה בנאי, ליטל שוורץ ודנה לפידות. עמותת "רוח דרומית" הנה עמותה המפעילה מערך של טיפולים משלימים בנגב למען חולי הסרטן ומשפחותיהם. בשנים האחרונות נפתחו ברוב בתי החולים בארץ מרפאות לרפואה משלימה, אך לא כך הדבר בנגב.

כלים
אירוע התרמה של עמותת "רוח דרומית"
אירוע התרמה של עמותת "רוח דרומית"

ביום ראשון, 08.01.2017, בשעה 20:00, יתקיים אירוע התרמה של עמותת "רוח דרומית" במשכן לאומנויות הבמה באר שבע. האירוע, שמתקיים במטרה להעלות את המודעות לטיפולים משלימים לחולי סרטן בקרב תושבי הנגב, יתקיים במעמד ראש עיריית באר שבע רוביק דנילוביץ' וראשת מועצת בני שמעון סיגל מורן. כמו כן, לאירוע נרתמו בהתנדבות מלאה צביקה הדר, שינחה את האירוע, אורנה בנאי וליטל שוורץ שיעלו מופע סטאנדאפ והזמרת דנה לפידות שתיקח חלק במופע המרכזי.

עמותת "רוח דרומית" הנה עמותה המפעילה מערך של טיפולים משלימים בנגב למען חולי הסרטן ומשפחותיהם. בשנים האחרונות נפתחו ברוב בתי החולים בארץ מרפאות לרפואה משלימה, אך לא כך הדבר בנגב. למרות שבאר שבע היא אחת משלוש הערים עם העלייה הגבוהה ביותר בחולי הסרטן בשנים האחרונות, בבית החולים סורוקה, שמטפל במרבית חולי הסרטן מאזור הנגב, ובסביבתו לא הוקמו מרכזים המעניקים טיפולי רפואה משלימה ממוקדת לחולי סרטן. קרן טובה גומל, תושבת מועצת בני שמעון שבנגב ומטפלת בפסיכותרפיה הוליסטית והילינג במקצועה, החליטה לפני כשלוש שנים להרים את הכפפה ולהקים את עמותת "רוח דרומית" - מרכז יחיד מסוגו באזור הנגב לרפואה משלימה לחולי סרטן. בין הטיפולים ניתן למנות רפואה סינית, רפלקסולוגיה, עיסוי, דמיון מודרך וטיפול ייחודי של ליווי רוחני לקראת פרידה. העמותה מושתת על מערך מתנדבים שבעזרתם הטיפולים מוענקים בחינם ב"סורוקה" ובעלות סימלית של 60 ₪ במרכז העמותה. מדובר במענה ייחודי למטופלים, שבשאר הארץ, משלמים סכומים גבוהים במיוחד על טיפולים אלו. העמותה פועלת בהתנדבות מלאה במערך האונקולוגי של בית החולים סורוקה, מונה 60 מתנדבים ומעניקה כ-400 (!) טיפולים משלימים מידי חודש.

קרן טובה גומל, מייסדת "רוח דרומית": "חולי הסרטן ומשפחותיהם נאלצים להתמודד עם עומס נפשי, פיזי וכלכלי כבד מנשוא. בשנים האחרונות, נמצא כי טיפולי רפואה משלימה עוזרים לחולים בהתמודדות עם מצבם ואף נרשמו מקרים שהטיפולים המשלימים הם אלו שהביאו להבראה מלאה של המטופל. מרפאות לטיפולים אלו נפתחו בכל רחבי הארץ, מלבד הנגב. בתור מטפלת הוליסטית שמבינה את החשיבות, החלטתי בבוקרו של יום לעשות מעשה ולהקים את 'רוח דרומית'. יצאתי לדרך ובעזרת אנשים טובים ורבים שפתחו את הלב והדלת, למדתי את הנושא וגיבשתי חזון. היום, אני גאה לומר שהעמותה מונה 60 מתנדבים שנותנים מעצמם ומעניקים מאות טיפולים בחודש. עכשיו היעד הוא ליצור מעגל רחב יותר של תמיכה – אנחנו מקיימים את אירוע ההתרמה במטרה לגייס מטפלים נוספים ולחשוף את העמותה לחולים נוספים. אני ומתנדבי העמותה מאמינים כי הזכות לטיפול נאות על כלל רבדיו מגיעה לכל אדם ללא תלות במיקומו הגיאוגרפי או יכולתו הכלכלית, לרבות תושבי הנגב שלעיתים מוצגים כאוכלוסיה מוחלשת יותר. אני פונה לכל תושבי הנגב שלצערנו נאלצים להתמודד עם המחלה הקשה – אנחנו כאן בשבילכם. אנחנו מאמינים בשיתוף ובתמיכה כי מבחינתנו - במקום שבו שניים חברו יחד למען הריפוי, שם נמצא האלוהים".

להזמנת כרטיסים לאירוע ההתרמה: 08-6266400

http://www.mishkan7.co.il/index.php?page=show&id=347