הסכם רכש רב-שנתי ענק בין משרד הביטחון לתעש: מנהל הרכש במשרד הביטחון ירכוש תחמושת מחברת 'תעש מערכות' בהיקף של 1.75 מיליארד ₪ עד שנת 2025. ההסכם החדש תומך בתכנית האימונים של צה"ל לשנים קדימה ויבטיח ודאות כלכלית למימוש החלטת הממשלה להעברת מפעלי תעש מרמת השרון לנגב.

ההסכם יבטיח מלאי תחמושת ליחידות השדה של צה"ל לעשור קדימה. צילום: אילוסטרציה
ההסכם יבטיח מלאי תחמושת ליחידות השדה של צה"ל לעשור קדימה. צילום: אילוסטרציה

סגן ראש מנה"ר לרכש יבשה במשרד הביטחון, איציק לוי, העניק בימים האחרונים למנכ"ל 'תעש מערכות', אבי פלדר, את ההסכם שבמסגרתו ירכוש משרד הביטחון מהחברה תחמושת ב-1.75 מיליארד ₪. ההסכם עם 'תעש מערכות' הינו לתקופה של שבע שנים, 2019-2025, במהלכו תספק החברה לצה"ל תחמושת מסוגים שונים לזרוע היבשה ויחידות החי"ר השונות.

הרכש, בהיקף של כ-250 מיליון ₪ בממוצע לשנה, יאפשר לצה"ל להשלים את חידוש המלאים שהחל לאחר מבצע 'צוק איתן' ויתמוך בתכנית האימונים של צה"ל לעשר השנים הקרובות, כחלק מתר"ש גדעון. ההסכם צפוי להבטיח גם ודאות כלכלית למהלך להעברת מפעלי התעשייה הצבאית מהמתחם ברמת השרון לרמת בקע שבנגב. כזכור, על-פי החלטת הממשלה, תעש תחויב להעביר את מפעליה לרמת בקע עד לשנת 2022. מנהל הרכש במשרד הביטחון עמד על כך שההסכם הרב-שנתי עם החברה יהיה עד שנת 2025, כשלוש שנים לאחר המעבר המתוכנן לדרום, באופן שיחזק עוד יותר את התועלות הכלכליות שבמעבר דרומה.

סמנכ"ל וראש מנהל הרכש במשרד הביטחון, שמואל צוקר: "במהלך המשא ומתן עמדנו על כך שההסכם עם 'תעש מערכות' יניב כמה שיותר תועלות, הן למערכת הביטחון והן למשק הישראלי. מצד אחד, ההסכם יבטיח מלאי תחמושת ליחידות השדה של צה"ל לעשור קדימה, ומהצד השני יספק פרנסה לאלפי עובדים, יתמוך במהלך להעברת מפעלי החברה מרמת השרון לנגב ויאפשר הקמה אלפי יחידות דיור במרכז הארץ".