בהנחיית שר הביטחון אביגדור ליברמן הקובעת כי יש למטב את תנאי החיילים הבודדים המשוחררים, משרד הביטחון בוחן הקמת מאות יחידות דיור לחיילים בודדים שבהן יוכלו להתגורר בשנה שלאחר שחרורם מצה"ל. לראשונה בצה"ל מתייחסת המערכת גם לתקופת שחרורם של חיילים אלה, במטרה להקל עליהם את השתלבותם בחיים האזרחיים. זוהי בהחלט בשורה לחיילים הבודדים.

תבחן הקמה של מלונית עבור חיילים בודדים משוחררים, לתקופת גישור של עד שנה מיום השחרור
תבחן הקמה של מלונית עבור חיילים בודדים משוחררים, לתקופת גישור של עד שנה מיום השחרור
בהמשך להחלטת שר הביטחון, אביגדור ליברמן, הורה היום (ג') מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף (במיל') אודי אדם, הנחו את גורמי המקצוע במשרד, לבחון הקמה של מלונית עבור חיילים בודדים משוחררים, לתקופת גישור של עד שנה מיום השחרור. מעל לכל ספק מדובר בצעד משמעותי התומך בחייל הבודד, או החיילת הבודדה ויש בה כדי להקל ולחזק את רשת הבטחון לקבוצה רגישה זו בצבא.

הנחייה זו מצטרפת לחבילת הסיוע המוענקת על-ידי האגף והקרן לחיילים בודדים משוחררים, הכוללת בין היתר: עד שישה חודשי מגורים במתקני האגודה למען החייל מתום השחרור, דמי קיום במכינות ומימון שכר לימוד למשך כל תקופת הלימודים, קורסים והכשרות מקצועיים להשתלבות מהירה בשוק העבודה, ייעוץ והכוונה בנושא לימודים ותעסוקה ועוד. לזה יצטרף שינוי חוק חיילים משוחררים שיאפשר הענקת שכר דירה, לחלק מהבודדים בשווי של 12 מיליון ₪ בשנה.

בין השנים 2011-2015 סייעו האגף והקרן במשרד הביטחון, לחיילים בודדים משוחררים, בהיקף של למעלה מ-70 מיליון ₪.