ארבעה תושבי הרשות הפלשתינאית ניסו להבריח לשטחי הרשות למעלה מ- 100 ציפורי שיר מזן חוחיות, הארבעה תושבי הרשות הפלשתינאית בשנות ה- 20 לחייהם נתפסו במהלך סוף השבוע במעבר גשר אלנבי על ידי מפקחי משרד החקלאות ופיתוח הכפר בשיתוף מפקחי רשות המסים, כאשר מתחת לבגדיהם (!) נמצאו למעלה מ- 100 ציפורי שיר מזן חוחיות, ללא טבעת.

ארבעה תושבי הרשות הפלשתינאית ניסו להבריח לשטחי הרשות למעלה מ- 100 ציפורי שיר מזן חוחיות
ארבעה תושבי הרשות הפלשתינאית ניסו להבריח לשטחי הרשות למעלה מ- 100 ציפורי שיר מזן חוחיות

מבדיקת המפקחים עלה כי הציפורים הגיעו ללא תעודת בריאות וטרינרית ולא עברו את הבדיקות הנדרשות לייבוא בעלי כנף לישראל, דבר המהווה סכנה לבריאות הציבור ובעלי החיים בישראל. בנוסף, הציפורים הגיעו לארץ ללא רישיון יבוא ממנהל השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, וללא היתר ייבוא מרשות הטבע והגנים, כמתחייב בחוק. זאת ועוד, ומעבר לסכנה הטמונה בהפצת מחלות שונות, על ידי הבאת ציפורים אלו, או כל בעל חיים אחר, ללא האישורים הרלוונטיים. המפקחים אף הדגישו את צער בעלי החיים שחוו הציפורים בהבאתן ארצה, לאור העובדה כי הציפורים הוסתרו מתחת לבגדיהם של העוברים על החוק, בתנאים קשים, ללא אוורור וללא מים ומזון.

הציפורים הועברו באופן מידי לטיפול במתקן של השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות, קיבלו שתייה ומזון, ולאחר מכן הוחזרו לירדן. זאת לאחר שהמפקחים וידאו כי יש שם מי שיקבלן חזרה.

ממשרד החקלאות נמסר, כי הכנסת מינים שאינם קיימים בישראל תפגע פגיעה קשה באיזון האקולוגי של החי והצומח בישראל, ומהווה כמובן נזק סביבתי. סכנה נוספת טמונה בהעברת מחלות מבעלי החיים לבני האדם ולבעלי חיים אחרים, יבוא ללא עמידה בדרישות היבוא, לרבות שהייה בהסגר, עלול לגרום להפצת מחלות.