רקסי בכד בלב השרון יודעים כי קשה להיפרד מחיית מחמד שהולכת לעולמה, בכפר הס שבמועצה הקימו מקום מיוחד לחיות המחמד לאחר מותם ב"שלוות עולמים" ניתן לשמור את החיה לאחר מותה בכד מעוצב בסלון הבית או אפילו כעציץ בחצר.

כלים
עמיר ריטוב, ראש מועצת לב השרון אמר: "מחמם את הלב לראות פתרונות כאלה המכבדים את חיות המחמד ומהווים נחמה עבור בעליהם
עמיר ריטוב, ראש מועצת לב השרון אמר: "מחמם את הלב לראות פתרונות כאלה המכבדים את חיות המחמד ומהווים נחמה עבור בעליהם

מוות של כלב או חתול יכול להיות עצוב וכואב במיוחד עבור בעליו. אנשים רבים מבקשים להתייחס לחיות המחמד שלהם בצורה מכובדת גם לאחר מותם ויש כאלו שרוצים לשמור את החיה קרוב אליהם ככל שניתן. בדיוק בשביל זה הוקם לפני כשנה "שלוות עולמים" בכפר הס שבמועצת לב השרון. המקום הייחודי מציע אלטרנטיבה לקבורת החיות. במקום קבר מקבל הבעלים כד ובו אפר החיה האהובה או שתילתו בעציץ. במקום קרמטוריום לכלבים וחתולים שהובאו במיוחד מארה"ב.

"כחקלאי שנולד בכפר הס והיה מוקף פרדסים וחיות משק כל חייו, תמיד הייתה לי זיקה מיוחדת לכלבים. מעבר לפנסיון לכלבים שאני מפעיל, הקמתי בעבר בית קברות לחיות. אך בשנים האחרונות החלו לצוף בעיות שונות בקבורה הרגילה, בעיקר בעיות הגורמות לנזק סביבתי. כמו כן הרבה מהאדמות החקלאיות המשמשות היום לקבורת חיות המחמד עלולות להיות מופשרות לבניה ובמצב כזה מקום ההנצחה עלול להיהרס". מסביר אורן צור, מנכ"ל שלוות עולמים. בדיוק בגלל זה החליט צור לחפש אלטרנטיבה ידידותית יותר לסביבה ודרך הנצחה אחרת.

"התנור אשר מופעל באמצעות גז ידידותי לסביבה, שורף את החיות לאחר מותן ואת האפר אנו שמים בכד מיוחד ומעוטר עם כפות רגליים של כלב או חתול, אותו יכולים הבעלים לקחת איתם ולשמור לנצח. יש כאלו שרוצים לשתול את האפר בעציצים או בערוגות בגינתם, אחרים רוצים לשמור את חברם הטוב ביותר בכד". אומר צור.

עמיר ריטוב, ראש מועצת לב השרון אמר: "מחמם את הלב לראות פתרונות כאלה המכבדים את חיות המחמד ומהווים נחמה עבור בעליהם. מעבר לכך, המקום בכפר הס מסייע לשמירה על איכות הסביבה והאדמות החקלאיות הרבות הפזורות במועצה וזהו דבר מבורך".