הכלכלה הסינית נחשבת לאחד הכוחות העולים והחשובים ביותר בכלכלה העולמית, וככזו מקדישים לה תשומת לב רבה בכל העולם, וגם בישראל. במגזר העסקי הישראלי ניתן לזהות מגמות ופעולות רבות אשר עניינן הוא בפירוש הכנת הקרקע ליצירת שיתופי פעולה פוריים ורחבי היקף עם גורמים בכלכלה הסינית, מיצרנים פרטיים וחברות מסחריות ועד לממשלה הסינית עצמה.

אירוח משלחות מסין
אירוח משלחות מסין

בעוד קיימים ערוצי פעולה רבים ומסועפים המקשרים בין הכלכלה הישראלית לזו הסינית, ערוצים המגיעים עד למדיניות ממשלתית דוגמת הקלות מס או הקלה על היבוא מסין וכד', גם במגזר העסקי עצמו, זה שפועל באופן עצמאי וללא תמיכתה או עידודה של הממשלה, ניתן לזהות ניסיונות רבים ליצירת קשרים הדוקים עם גורמים בכלכלה הסינית. ניסיונות אלו באים לכדי ביטוי במגוון דרכים, החל מירידים הנערכים במיוחד עבור משקיעים סיניים ועד דרכים יצירתיות של אירוח משלחות מסין.

לגרום לסינים להרגיש בבית – אירוח משלחות מסין

משלחות רבות של אנשי עסקים מגיעות מדי שנה לישראל, ובכללן לא מעט משלחות סיניות. במיוחד בשנים האחרונות, בהן ניתן לראות יותר ויותר שיתופי פעולה בין הכלכלה הישראלית לסינית, אנו זוכים לארח כאן לא מעט אנשי עסקים ואף גורמי מפתח בכלכלה הסינית.

כמעט כל יזם, משקיע או גורם אחר בעל כוח והשפעה בכלכלה המקומית מבין כי אירוח נאות ויצירת רושם אישי וכללי חיובי אצל האורחים הסינים, הוא חשוב ביותר ליצירת שיתופי פעולה כלכליים מוצלחים.

לכן, ניתן למצוא כיום חברות המתמחות ספציפית באירוח משלחות מסין בצורה הטובה ביותר. אירוח טוב ומקיף כולל הן דאגה מדוקדקת לפרטים הטכניים הגדולים והקטנים הנוגעים לאירוח חברי המשלחת (החל מבתי המלון וכל שירות קטן שמוענק לאורחים במהלך האירוח ועד להרכב ארוחת הצהריים על פי ההעדפות הספציפיות של האורחים הסינים עצמם), והן יצירת רושם כללי חיובי.

דאגה לפרטים הקטנים וסיורים מושקעים בארץ – כיצד להרשים משלחת סינית?

מלבד לדאגה לפרטים הטכניים, כיצד יוצרים רושם חיובי בקרב חברי המשלחת? ובכן, ניתן לחלק את הפעולות ליצירת רושם זה לשתי קבוצות עיקריות –

הראשונה היא פעולות אשר נועדו להרשים ולהעביר מסר מסוים בנוגע לעניינים שעל הפרק. לדוגמה, במקרה של משלחת המגיעה לבחון חברה או מפעל ישראלים במטרה לעשות עימם עסקים, אנשי החברה/מפעל ידאגו כי המקום יהיה ערוך ומוכן, הכל יהיה נקי ומצוחצח, התצוגה המפורטת שיקבלו חברי המשלחת תהיה אינפורמטיבית ומושקעת, הפגישות העסקיות יכילו את כל הנתונים שהן צריכות להכיל וכו'.

הקבוצה השנייה של פעולות ליצירת רושם חיובי הן פעולות שניתן להגדירן בגזרת ה"פנאי" – ארוחות משובחות לטעמם של האורחים ובילויים בערב לאחר סיום יום הפגישות והעבודה, סיורים מושקעים ומעניינים במקומות שונים בארץ וכו'.

יותר ויותר אנשי עסקים ובעלי חברות ישראלים מבינים כי יש צורך להשקיע בשני הערוצים הללו על מנת להשאיר רושם אופטימאלי על חברי המשלחת הסינים – אירוח משלחות מסין באופן הטוב ביותר משמעותו לא רק התמקצעות בצדדים העסקיים הקונקרטיים, אלא גם יצירת אווירה טובה ממנה ייהנו חברי המשלחת באופן אישי.