אוניברסיטת בן גוריון תקיים בתחילת חודש הבא (2.1) כנס חשיפה לספקים מקומיים בשיתוף הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה באמצעות מעוף דרום והמשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל באמצעות הרשות לפיתוח הנגב.

כלים
פלורין גדלבסקי דוד ברקת וציון ביטון. קרדיט צילום צבי תקשורת
פלורין גדלבסקי דוד ברקת וציון ביטון. קרדיט צילום צבי תקשורת

מטרת הכנס להנגיש לבעלי העסקים את מערך הרכש של האוניברסיטה ולקיים מפגש בלתי אמצעי עם הספקים המקומיים. במהלך הכנס יוצג, כאמור, מערך הרכש של האוניברסיטה, יתקיים פאנל רחב עם מנהל הרכש פנחס ברנשטיין וראשי המדורים במחלקתו ויתקיים שיח פתוח מול הספקים. בפאנל יציגו נציגי האוניברסיטה את צרכי הרכש והקריטריונים שהספקים נדרשים להם על מנת להשתלב במערך הרכש האוניברסיטאי. כאשר גישת הכנס היא לחבר בין המוסד לספקים המקומיים ולהרים מסך בכל הקשור להליכי הרכש.

דוד ברקת, מנכ"ל אוניברסיטת בן גוריון ציין "מערך הרכש של אוניברסיטת בן גוריון היה וימשיך להיות פתוח בפני ספקים איכותיים ומקצועיים מאזור באר-שבע והנגב. זה אינטרס שלנו לא פחות משהוא של הספקים והקבלנים הדרומיים".

דבריו של דוד ברקת נאמרו בתגובה לפנייתה של פלורין גדלבסקי, מנהלת מיזם "ביזבנגב" (מיזם י.ה.ב מוסדות העוגן) ברשות לפיתוח הנגב ושל ציון ביטון, מנהל פרויקט מעבר צה"ל דרומה ופיתוח אזורי במערך המעוף אשר ביקשו לקיים באוניברסיטה כנס לעידוד ספקים מהנגב שמבקשים להימנות על רשימת הספקים ונותני השירותים של האוניברסיטה, שהינה אחד ממוסדות העוגן הכלכליים הגדולים בדרום.

כזכור, הרשות ומעוף קיימו מספר כנסי ספקים באחרונה ב"סורוקה", בדימונה במכללת ספיר וכן במתחם HP בקרית גת אליהם הגיעו ספקים רבים שחלקם אף השתלבו בעבודה עם בית החולים ומפעלי אזור התעשייה באזור. כנס דומה יתקיים בתחילת שנת 2017 עם קבוצת כי"ל.