חברת סייבריזן הישראלית מכריזה מלחמה על תוכנות הכופר: משיקה תוכנה חינמית להגנה מפני תוכנות כופר - RansomFree - סייבריזן (Cybereason) הישראלית, מפתחת הפלטפורמה המובילה בעולם לזיהוי ותגובה נגד מתקפות סייבר בזמן אמת, משיקה הבוקר את RansomFree, תוכנה חינמית, הראשונה מסוגה בעולם, המסוגלת להגן מפני מתקפות כופר. התוכנה RansomFree מסוגלת לזהות ולעצור 99% מתוכנות הכופר ומבטיחה להגן על משתמשים וארגונים מפני איומי כופר עתידיים.

כלים
חברת סייבריזן הישראלית מכריזה מלחמה על תוכנות הכופר
חברת סייבריזן הישראלית מכריזה מלחמה על תוכנות הכופר

תוכנת ה-RansomFree אידאלית למשתמשים פרטיים ועסקיים כאחד: בנוסף להגנה על המחשב שעליו מותקנת, היא מונעת מתוכנות כופר להתפשט ברשת הארגונית ומונעת הצפנת כוננים משותפים ברשת. התוכנה חינמית, קלה להתקנה וזמינה למחשבים עם מערכות הפעלה Windows 7, 8 ו-10 ושרתי Windows 2008 R2 ו- Windows 2012 R2. התוכנה משתמשת בטכניקות זיהוי ייחודיות המתמקדות במאפיינים ההתנהגותיים המשותפים למתקפות כופר. ברגע ש- RansomFree מזהה שתוכנת כופר מנסה להצפין קבצים, היא מפסיקה מיד את פעולתה לפני שהקבצים מוצפנים ומתריעה על כך משתמש.

בניגוד לאנטי-וירוס מסורתי, התוכנה מבית סייבריזן לא נסמכת על חתימות של נוזקות, דבר המאפשר לה להגן בפני מגוון רחב של זנים מתקדמים של תוכנות כופר, לרבות תוכנות כופר נטולות קבצים.

לדברי ליאור דיב, מנכ"ל ומייסד-שותף בסייבריזן: "בשנת 2016 תוכנת הכופרה הפכה לאיום הדיגיטלי המוביל ברשת, אשר גרם להפסדים כספים ואובדן פרודוקטיביות הן ליחידים והן לעסקים. סייבריזן רואה במלחמה נגד תוכנות הכופר כשליחות - לשים קץ לאיום הסייבר. כדי לשים קץ לאיומי כופר, המניבים רווח רב לתוקפים, עלינו להפוך אותם לבלתי רווחיים לפושעים. זו הסיבה שאנו משיקים את RansomFree, כתוכנה חינמית לשימוש נרחב של ארגונים וצרכנים פרטיים שאין להם את התקציב והמיומנויות להשיב מלחמה".

איומי כופר צפויים להיות איום הסייבר הנרחב ביותר ב-2017 - על פי מחקר שפורסם לאחרונה על ידי חברת המחקר אוסטרמן (Ostermann Research), כמחצית מכלל העסקים חוו מתקפת כופר בשנת 2016. וב-80% מהעסקים שהותקפו, נתונים רבי ערך הוחזקו כבני ערובה למטרות כופר. בנוסף, דו"ח 2016 של משרד המשפטים האמריקאי, "איך להגן על רשתות ארגוניות מפני כופר", ציין כי תוכנות כופר היוו האיום הדיגיטלי שגדל בקצב הרב ביותר, עם יותר מ-4000 מתקפות יומיות ב-2016, עלייה של יותר מ-300% מאז 2015. מספר זה צפוי לגדול משמעותית בשנת 2017.

לדברי אורי שטרנפלד, חוקר אבטחה בכיר בסייבריזן: "גרסאות מתוחכמות של תוכנות כופר, כמו Cerber, Cryptolocker, Cryptowall ו- Winlocker מערימות על ההגנות המסורתיות הנפוצות, ביניהן תוכנות האנטי-וירוס, ומותירות משתמשים פרטיים וארגונים חשופים לסכנה ממשית של אובדן קובצי נתונים או של נזק כספי במקרה של מתקפת כופר. למרבית הצרכנים הפרטיים והעסקיים אחרים שנתקפו בידי תוכנות כופר אין אפשרויות רבות להתגוננות מלבד תשלום הכופר, אובדן הקבצים, שחזור קבצים מגיבוי שאורך זמן רב".

כיצד להילחם במתקפות כופר? ארגונים ויחידים לא חייבים להיות מוחזקים כבני ערובה על ידי נוכלים שרוצים לסחוט מהם כסף. ישנם מספר צעדי מנע מעשיים להגנה בפני הפצה של תוכנות כופר:

שמרו על גיבויים עדכניים של קבצים חשובים וודאו שהגיבויים ניתנים לשחזור

שמרו על עדכניות מערכות ההפעלה והדפדפנים

הסירו תוספי Java ו- Flash, שנוטים להיות פגיעים ומנוצלים על ידי תוקפים

לעולם אל תורידו תוכנות ממקורות לא-אמינים

הימנעו מפתיחת אימיילים ממקורות לא ידועים. אל תלחצו על קישורים ואל תורידו קבצים לא ידועים.

התקינו תוכנות אנטי-כופר, כמו RansomFree.

לפרטים נוספים והורדה של התוכנה בקרו באתר RansomeFree

אודות סייבריזן (Cybereason)

הפלטפורמה של סייבריזן משקפת את מומחיותם של מייסדיה בהתמודדות עם פעולותיהם של כמה מארגוני ההאקרים המורכבים בעולם. הפלטפורמה, "Endpoint Detection and Response", ממנפת ביג דאטה ולמידת מכונה בכדי לחשוף בזמן אמת מתקפות סייבר מורכבות שנועדו לעקוף את אמצעי ההגנה המקובלים, ממכנת את תהליך חקירת האירועים, מחברת בין אירועים זדוניים מבודדים ומספקת תמונה חזותית של פעולה זדונית שלמה. הפלטפורמה זמינה כפתרון המותקן באתר הלקוח או כשירות מבוסס ענן

למערכת סייבריזן היכולת לזהות, לחקור, לבודד ולעצור התקפות בזמן אמת. המוצר מפותח על גבי מגוון פלטפורמות (Windows, Linux, Mac) ובאמצעות טכנולוגיות שונות. עם גיוס כולל הקרוב ל-90 מיליון דולר (CRV, Lockheed Martin, Spark Capital, Softbank) המשקף שווי חברה המתקרב לרבע מיליארד, סייבריזן קוטפת את תואר החברה הישראלית בעלת קצב הצמיחה המהיר ביותר. סייבריזן היא חברה פרטית, שהוקמה על ידי יוצאי יחידת המודיעין 8200 ליאור דיב, יונתן שטרים־עמית ויוסי נער. החברה יושבת בבוסטון, מסצ'וסטס ולה מרכז טכנולוגי בתל אביב ומשרדים בטוקיו ובלונדון.

סייבריזן, מגייסת בימים אלו עובדים במגוון משרות