הסינפונייטה הישראלית באר-שבע מארחת את מאסטרו ורדי קלאסיקה מס' - אריה ורדי, מנצח ופסנתרן ראוול: קונצ'רטו לפסנתר בסול ביזה: סימפוניה בדו מז'ור - מוצ"ש 7 בינואר 2017 בשעה 20:30, יום שני 9 בינואר 2017 בשעה 20:30, באר שבע, המשכן לאמנויות הבמה מחיר כרטיס: 150 ₪ מחיר כרטיס לאזרח ותיק: 120 ₪ מחיר כרטיס סטודנט: 60 ₪ לחיילים/ות הכניסה ללא תשלום על בסיס מקום פנוי - ביום שני בשעה 19:00 תתקיים הרצאת מבוא מרתקת מאת המבקר וחוקר המוסיקה יוסי שיפמן: "כמה אופרות חיבר ביזה?".

כלים
הסינפונייטה הישראלית באר-שבע מארחת את מאסטרו ורדי
הסינפונייטה הישראלית באר-שבע מארחת את מאסטרו ורדי

הכניסה בתשלום סמלי.

הקונצרט השלישי בסדרה הקלאסית של הסינפונייטה הישראלית באר שבע ייפתח ביצירה "קונצ'רטו לפסנתר בסול מג'ור" של מוריס ראוול. היצירה חוברה ב1931 וראוול שמר בה על שיווי משקל בין רעיונות מודרנים לרעיונות השאובים ממסורת ספרות הקונצ'רטו לפסנתר. ראוול סבר כי תפקיד הקונצ'רטו הוא לספק לסולן במה להצגת כישרונותיו אך בד בבד יש כאן בשורה חדשה בה הפסנתר מקבל אופי של כלי נקישה. הקונצרט ייחתם ביצירה של ביזה, "סימפוניה בדו מזור". היצירה הושמעה לראשונה ב1935, 80 שנה לאחר שנכתבה. היצירה מורכבת מארבעה חלקים, המפורסם ביניהם הוא הפרק השני, בו מלודיית אבוב אקזוטית וקסומה, שילוב שיחזור מאוחר יותר ב"כרמן", האופרה הידועה של ביזה.

על הקונצרט ינצח מאסטרו אריה ורדי, יליד ישראל ושייך לצמרת המוזיקאים הישראלים בעלי מוניטין בינלאומי. את דרכו החל בגיל 15 כפסנתרן. לאחר מכן, למד באקדמיה למוסיקה בתל אביב במקביל ללימודים בפקולטה למשפטים. בשנת 1960, הופיע לראשונה כסולן עם התזמורת הפילהרומונית הישראלית וזכה בתחרות שופן בישראל ושנה לאחר מכן זכה בתחרות הבינלאומית ע"ש אנסקו בבוקרשט, תחרות זו הובילה אותו למסע קונצרטים ברחבי אירופה בהם הופיע כמנצח וכסולן.

בשנים האחרונות השלים את ביצוע הספרות האימפרסיוניסטית לפסנתר, ובה היצירות של דביסי וראוול, ונחשב לאחד מטובי הפרשנים לסגנון זה. ורדי מקדיש מזמנו גם להוראה ומכהן כפרופסור לפסנתר בבית הספר בוכמן-מהטה שבאוניברסיטת תל אביב, אותו ניהל בעבר. בשנת 1987 התמנה לפרופסור אורח בבית הספר הגבוה למוסיקה בהאנובר, שם הוא ממשיך ללמד כיתות אמן עד היום. בקיץ 2016 ניגן בארה"ב בפסטיבל הנודע של אספן, שם גם ניצח על תזמורת הפסטיבל. בינואר 2017 הוא עתיד להופיע בסין בפסטיבל החורף של חרבין.