ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח ישיבת הממשלה: "בחודשים האחרונים, במיוחד בשבועות האחרונים, בימים האחרונים ואתמול עד לפנות בוקר, עשינו מאמצים גדולים מאוד כדי להביא לפתרון מוסכם בעמונה. אנחנו קיימנו עשרות דיונים, הבאנו הרבה מאוד הצעות, חלקן הייתי אומר מחוץ לקופסה, הצעות מאוד יצירתיות. אנחנו עשינו את זה מתוך רצון טוב ומתוך אהבת ההתיישבות. אהבת ההתיישבות, ממש כך. לא הייתה ממשלה שדאגה יותר להתיישבות בארץ ישראל ואין ממשלה שדואגת יותר. אנחנו עושים כל מאמץ אפשרי.

רה"מ נתניהו: אני חושב שראשי היישוב עמונה, שהיו איתי ועם השר בנט עד לפנות בוקר במשרדי, יכולים להעיד על עובדה פשוטה: אנחנו עשינו את המקסימום
רה"מ נתניהו: אני חושב שראשי היישוב עמונה, שהיו איתי ועם השר בנט עד לפנות בוקר במשרדי, יכולים להעיד על עובדה פשוטה: אנחנו עשינו את המקסימום

אני חושב שראשי היישוב עמונה, שהיו איתי ועם השר בנט עד לפנות בוקר במשרדי, יכולים להעיד על עובדה פשוטה: אנחנו עשינו את המקסימום. עכשיו אני יכול רק לקוות שתושבי עמונה, שדנים ביניהם עכשיו בהצעת המתווה, יקבלו אותו וזאת תהיה החלטה נכונה להם, להתיישבות, לעם ישראל כולו ולמדינת ישראל.

אני מבקש גם לציין שחזרתי בשבוע שעבר מביקור בשתי מדינות מוסלמיות. עכשיו, אני מספר את זה מתוך ידיעה שמה שאני אגיד פה לא ישודר, כשם שהביקור ההיסטורי הזה בקושי הוזכר על ידי התקשורת. אבל זה ביקור היסטורי לכל דבר. שתי מדינות מוסלמיות חשובות שמעריצות את מדינת ישראל, אין מלה אחרת, שרוצות בהידוק הקשרים איתנו.

מדינה אחת אזרבייג'ן – שאנחנו מייבאים כמעט את מחצית הנפט שלנו מהם, שאנחנו רוצים לבדוק את האפשרות להתחבר לצינור הגז שלהם שמספק גז לכל אירופה, שיש לנו קשרים ענפים איתם - ביטחוניים ואחרים - קיבלה אותנו בצורת יוצאת מן הכלל. זה ביקור שני של ראש ממשלה - הראשון היה שלי לפני 19 שנה - זו הפעם השנייה והביקור הראשון של ראש ממשלה ישראלי בקזחסטן, מדינה ענקית במרכז אסיה, שיש לה קשרים ענפים עם רוסיה וסין, גם עם איראן. היא רוצה לפתוח את השווקים שלה להשקעות ישראליות - ומאמץ גדול מאוד של ישראל בתחום החקלאות, בתחום הטכנולוגיה והתעשייה וכמובן גם בתחום הביטחון. אלה פריצות דרך.

יש חשיבות נוספת: אלה מדינות איסלאמיות שהן מטפחות דו-קיום בין בני הדתות השונות, ובראש ובראשונה בין מוסלמים לבין יהודים, והן מאמצות לחיקן את ישראל. יש לכך חשיבות גדולה מאוד אל מול מה שמתרחש בכיוון הפוך לגמרי, באזורנו, בחלקים אחרים של העולם. לכן יש חשיבות גדולה מאוד לביקור הזה, גם לישראל וגם בכלל. מתוך ידיעה ברורה שהדברים הללו לא ייאמרו ולא ימוחזרו בתקשורת, אני אומר אותם כאן, רק כדי לבחון את אמיתות דבריי.