הצלחה למאבק של ברקת ודנילוביץ' – וועדת הכספים נרתמה לטובת הרחבת הטבות המס לחברות הממוקמות בירושלים, הנגב והפריפריה בעקבות מאבקם של ברקת ודנילוביץ יירד שיעור המס לחברות באיזור א' ל-7. 5% לעומת 9% כיום. הצלחה למאבק של ראש העיר ירושלים ניר ברקת וראש העיר באר שבע רוביק דנילוביץ' כנגד פגיעה קשה ביתרון היחסי בהטבות המס לחברות ישראליות בירושלים, בבאר שבע ובפריפריה.

הצלחה בוועדת הכספים לברקת ודנילוביץ' - החלטת וועדת הכספים קובעת כי יישמר היתרון התחרותי לחברות בירושלים, באר שבע והפריפריה (כל אזור פיתוח א')
הצלחה בוועדת הכספים לברקת ודנילוביץ' - החלטת וועדת הכספים קובעת כי יישמר היתרון התחרותי לחברות בירושלים, באר שבע והפריפריה (כל אזור פיתוח א')

וועדת הכספים נרתמה היום (ה) לטובת הרחבת הטבות המס לאזור פיתוח א' והחליטה להקטין את המס באזור פיתוח א'.

החלטת וועדת הכספים קובעת כי יישמר היתרון התחרותי לחברות בירושלים, באר שבע והפריפריה (כל אזור פיתוח א'). על פי ההחלטה המס לחברות בירושלים, באר שובע והפריפריה יעמוד על 7.5% לעומת 9% כיום. המס לחברות ביתר חלקי הארץ יעמוד על 12%. יחד עם ברקת ודנילוביץ' פעלו חברי הכנסת יו"ר וועדת הכספים משה גפני, עודד פורר, יואב קיש, מיקי זוהר, דודי אמסלם, בצלאל סמוטריץ, דוד ביטן, מיקי לוי, מנואל טרכטנברג ונאווה בוקר ויו״ר התאחדות התעשיינים שרגא ברוש.

ברקת ודנילוביץ' יצאו כנגד התיקון לחוק שכן ההצעה החדשה הייתה מבטלת את היתרון התחרותי של ירושלים, באר שבע והפריפריה במשיכת חברות ישראליות. התיקון לחוק היה מוביל לבריחת חברות מירושלים באר שבע והפריפריה לעבר המרכז ות"א. לקראת הדיון בוועדת הכספים שלחו ברקת ודנילוביץ וחברי הכנסת: עודד פורר, נאווה בוקר, בצלאל סמוטריץ, אורן חזן ומנואל טרכטנברג. מכתב ליו"ר הוועדה ח"כ משה גפני, בו הם מבקשים לשמר עדיפות במס לחברות היושבות בירושלים, באר שבע וישובי הפריפריה.

ראש העיר ניר ברקת " זהו אינטרס לאומי של מדינת ישראל לחזק את ירושלים, באר שבע והפריפריה, ואני שמח שבעקבות ההחלטה נוכל להמשיך למשוך אלינו חברות הייטק וחברות גדולות ונפתח את ירושלים והפריפריה. אני מודה לרוביק דנילוביץ שיחד איתי נלחם לחזק את ירושלים ובאר שבע ולחברי הכנסת שנרתמו וסייעו לקבל את ההחלטה הנכונה, ולהודות למשרד האוצר ולשר הואצר על הגמישות והההתחשבות באישור המתווה החדש.."

רוביק דנילוביץ׳, ראש העיר באר שבע ״מתן עדיפות לירושלים ולנגב, זהו אינטרס לאומי מובהק. ישנה הזדמנות לממשלה ליצור את אזורי הביקוש החדשים של ישראל על ידי הפיכתם לאטרקטיביים לאוכלוסיות צעירות בתחומי התעסוקה, הדיור, החינוך והתרבות. אני שמח על שיתוף הפעולה הפורה עם ניר ברקת ראש העיר ירושלים ואנחנו מודים לכל השותפים שלנו בועדת הכספים של הכנסת ובטוחים שנוכל יחד לקצור את הפירות, על ידי משיכת חברות בתחומי ההיי טק והסייבר, תעשיות עתירות ידע, מכל רחבי העולם״.