"בחברה הישראלית יש עדיין מספיק כוחות כדי לבער את נגע השנאה". כך אמר היום (ד') עורך הדין אילן יונש ממשרד חי בר-אל אילן יונש ושות', מנהל הקליניקה למאבק בשנאה על שם שירה בנקי במרכז הבינתחומי הרצליה, באירוע הפתיחה של הקליניקה

כלים
עו"ד אילן יונש ממשרד חי בר-אל אילן יונש ושות', מנהל הקליניקה למאבק בשנאה על שם שירה בנקי במרכז הבינתחומי הרצליה
עו"ד אילן יונש ממשרד חי בר-אל אילן יונש ושות', מנהל הקליניקה למאבק בשנאה על שם שירה בנקי במרכז הבינתחומי הרצליה

לדברי יונש: "החברה הישראלית נמצאת במצב לא נעים. כשאני שומע מה שקרה לשירה בנקי אני מצטמרר. קודם כל כאבא ואחר כך כישראלי. וזה רק אחד מפשעים רבים שנעשים מתוך שנאה. אבל יש גם כוחות שנאבקים בשנאה. אנחנו נרכז את הכוחות הללו. אנחנו נחקור את השנאה ואנחנו נעניק סיוע למי שנפגע משנאה. אנחנו יכולים לשנות את החברה הישראלית ואנחנו ננצח במאבק הזה ונשנה אותה".

המרכז הבינתחומי הרצליה וקרן ברל כצנלסון, בשיתוף עם משפחת בנקי מקימים יחד את הקליניקה המשפטית הראשונה למאבק בשנאה ולטיפול משפטי בנפגעי שנאה והסתה ברשת שתיקרא ע"ש שירה בנקי ז"ל, שנרצחה לפני כשנה וחצי במצעד הגאווה בירושלים.

במסגרת פעילותה, תעניק הקליניקה תמיכה משפטית לנפגעי אלימות ברשת, תקדם הצעות חוק למיגור האלימות ברשת ותפעל להעלאת המודעות למגוון האפשרויות המשפטיות העומדות בפני קרבנות אלימות ברשתות החברתיות.

הקליניקה, שהוקמה ביוזמת קרן ברל כצנלסון ועו"ד יונש ובשיתוף עם עו"ד שרון ציונוב, מנהלת מערך הקליניקות המשפטיות בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי, תנוהל ע"י עו"ד אילן יונש ותאויש בידי 20 סטודנטים בבית ספר רדזינר למשפטים בבינתחומי.