לראשונה בישראל: קוד וולנטרי למניעת הטרדה מינית במקומות עבודה קבוצת EIM היא הראשונה בישראל המוסמכת מטעם מכון התקנים בנושא זה קבוצת EIM, העוסקת בתחום האלקטרוניקה ומערכות מחשוב לעולם הביטחון, הוסמכה בימים אלו על ידי מכון התקנים בתקן הוולנטרי למניעת הטרדה מינית במקומות עבודה. EIM הינה החברה הראשונה בישראל שהוסמכה בתקן וולנטרי זה ואימצה אותו כחלק מנהלי העבודה הקבועים שלה. תקן זה מצטרף לתו התקן לאחריות תאגידית בישראל שגם אליו היתה קבוצת EIM הראשונה בישראל שהוסמכה אליו במתכונת החדשה.

כלים
נטע בגים, "ארגון אשר מאמץ את הקוד הוולנטרי אליו זוכה לארגז כלים מקצועי המאפשר טיפול יעיל ובעיקר מניעה של הטרדות מיניות על גווניהן"
נטע בגים, "ארגון אשר מאמץ את הקוד הוולנטרי אליו זוכה לארגז כלים מקצועי המאפשר טיפול יעיל ובעיקר מניעה של הטרדות מיניות על גווניהן"

הקוד הוולנטרי למניעת הטרדה מינית של מכון התקנים הושק בתחילת השנה במעמד חברות כנסת, איגוד סיוע נפגעי ונפגעות תקיפה מינית, המשטרה ואישי ציבור במכון התקנים. תהליך ההשקה לווה בהתנסות בקבוצת EIM שהוסמכה ובעיריית רעננה הנמצאת בתהליך.

הקוד הינו כלי עבודה מובנה ושיטתי להתמודדות עם התופעה של הטרדות מיניות ומטרתו לסייע למעסיקים ביישום החוק וביצירת תרבות ארגונית מכבדת ונקייה מהטרדות ולמעשה מתמקד במניעה. ההבדל המרכזי בין הקוד הוולונטרי לבין לשון החוק, מתייחס לאקטיביזם הנדרש על ידי מעסיקים ביצירת סביבת עבודה בטוחה ונקייה מהטרדות מיניות. כאשר, ארגון המיישם את הקוד מפעיל מדיניות המוקיעה הטרדות מיניות והתנכלות ודורש מבעלי התפקידים בו לטפל בנושא במלוא הרצינות.

תהליך היישום בנוי ככל תקן שהארגון מיישם וכולל סקרי הנהלה, מבדקים פנימיים, הדרכות, ניתוחי סימולציה של סיטואציות ועוד. יש לציין כי התקן נוסף אל התקנון למניעת הטרדות מיניות והתנכלויות הקיים בארגון והוא פועל על פיהם.

לדברי נטע בגים, סמנכ"לית משאבי אנוש וקשרי קהילה שהובילה את התהליך עם מכון התקנים וארגוני הסיוע: "אימוץ תו התקן הוולנטרי היה חלק מתהליך ארגוני רחב אותו אני מובילה בשנים האחרונות כאשר תחום משאבי האנוש הופך לציר מרכזי בפעילות החברה והוא שותף לכל התהליכים העסקיים בחשיבה החדשנית שבו. בתחום זה של מניעת הטרדה מינית, נענו לאתגר של מכון התקנים להיות הראשונים בישראל וזכינו לעבור תהליך משמעותי הכולל למידה והתפתחות ארגונית."

עוד הוסיפה בגים,"ארגון אשר מאמץ את הקוד הוולנטרי אליו זוכה לארגז כלים מקצועי המאפשר טיפול יעיל ובעיקר מניעה של הטרדות מיניות על גווניהן. צוות הניהול והממונה על התחום יודעים כיצד לטפל בנושא באופן סדור ותהליכי, מתחזקת תחושת המוגנות של העובדים, נוצרת סביבת עבודה חברתית ערכית הפועלת באפס סובלנות לאירועי הטרדה כל שהם. דבר זה תורם לפריון העבודה ולהעלאת תפוקות העובדים והרגשת המחוייבות שלהם למקום העבודה."

לדברי איציק סמואל, מנכ"ל קבוצת EIM, "אנו גאים בתהליכים הארגוניים המתקיימים אצלנו המכוונים כולם לתהליכי חדשנות ופיתוח ארגוני. אנו מעסיקים נשים וגברים ואנשים בעלי מוגבלויות כאשר תפיסת העבודה שלנו היא שמקום העבודה הוא בית ומשפחה. אנו שמחים להוביל תהליכים להגברת הבטחון האישי ולעיצוב סביבת עבודה טובה יותר בישראל. אנו מזמינים בעלי חברות ללמוד את התהליכים שעברנו ולראות כי הדבר אפשרי."

קבוצת EIM הינה אחת מחברות האלקטרוניקה הבטחונית הוותיקות בישראל. הקבוצה, מעסיקה למעלה מ 140 עובדים במפעל הייצור והפיתוח שלה בפתח תקווה. החברה, מתגאה בשותפויות של למעלה משלושה עשורים עם כלל התעשיות הבטחוניות בישראל ועם חברות הטכנולוגיה המובילות בארץ ובעולם הזוכות להתאמה מלאה של מערכות מחשוב מתקדמות וחזקות לשימוש תעשייתי.