בת-ים ערכה הבוקר מסיבת יום הולדת לבני ה-90 במסגרת אירועי ה-90 לעיר

כלים
יום הולדת לבני 90, צילום: יואב פלי
יום הולדת לבני 90, צילום: יואב פלי

אתמול, 11.12.16, נערכה מסיבת יום הולדת משותפת לכל בני ובנות ה-90 (ומעלה) המתגוררים בבת ים, זאת לציון חגיגות 90 שנה להיווסדה של העיר.

האירוע, שהתקיים במגדלי הים התיכון בבת ים, נערך במעמד ראש העיר, יוסי בכר, וסגניו ובשיתוף המוסד לביטוח לאומי. במסגרת האירוע נהנו החוגגים מארוחת בוקר וממופע הזמרת דפנה ארמוני, כמו כן קיבל כל משתתף שי צנוע.

על פי נתוני המוסד לביטוח לאומי, בבת-ים מתגוררים כיום כ- 1600 תושבים ותושבות שנולדו בסמוך להקמת העיר בשנת 1926. מקצתם נמנו על מייסדיה של העיר ומרביתם הגיעו אליה בעליות השונות.

בין החוגגים ניתן היה למצוא סיפורי חיים יוצאי דופן המשקפים את תרומתם של בני ה-90 לבנייתה של בת-ים והפיכתה לעיר המתקדמת שהיא כיום.

לאורך השנה כולה חוגגת העיר בת ים 90 להיווסד בשורת אירועים ופעילויות לכלל האוכלוסיה ובכלל זה לציבור האזרחים הותיקים.

יוסי בכר, ראש העיר אמר כי בת ים מוקירה ומעריכה את אזרחיה הותיקים, שהם הדור המייסד שבנה את העיר לאורך הדורות. לדברי בכר "זוהי זכות גדולה עבורנו לחגוג אתכם פה היום והודות לכם מקרב לב על העשייה המבורכת שהייתם שותפים לה לאורך השנים. כל אחד ואחת מכם תרמו את תרומתם לבת ים והפכו אותה לעיר מובילה ומצליחה".

צבי מאירי, דייר במגדלי הים התיכון ותושב העיר בת ים מספר כי ההגעה לארץ הייתה קשה מאוד. הוא עבר בצורה בלתי חוקית מרומניה להונגריה, עבר את הגבול ב1947, ומשם התגלגל לגרמניה, אוסטריה וצרפת והגיע עם אוניית מעפילים לקפריסין ואז לישראל: "התגייסתי לצה"ל, באופן מיידי כמעט ובעקבות העבודה הגעתי לבת ים ב-1960 עם משפחתי". עוד מוסיף צבי על העיר:" מיד התרגלתי לעיר, בת ים הייתה יפה בעיני ועד היום היא ואני מרגיש פה בנוח".