ועדת הכלכלה אישרה את הרפורמה להגברת התחרות בשוק התקשורת הקווית; היו"ר כבל: עשינו מלחמת עולם כדי להביא תחרות והורדת מחירים לצרכן. הוט תוכל להיכנס לתשתיות בזק ב-1 באוקטובר 2017 ושרי התקשורת והאוצר יצטרך לקבוע מחיר חדש לשימוש בתשתיות עד 1 באפריל 2018 – ואם לא יקבעו מחיר עד אז יצטרכו השרים להגיע לוועדת הכלכלה כל 4 חודשים ולדווח על הסיבה לכך. ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, אישרה הלילה (שלישי) לדון בפרק התקשורת מתוך הצעת חוק התוכנית הכלכלית ל-2017-2018 ("חוק ההסדרים"), ועסקה ברפורמה.

כלים
יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל: הוט תוכל להיכנס לתשתיות בזק
יו"ר ועדת הכלכלה, איתן כבל: הוט תוכל להיכנס לתשתיות בזק

לפיהם החברות בזק והוט יחויבו לאפשר לחברות תקשורת מתחרות לעשות שימוש בתשתיות שלהן.

הישיבה הקודמת באשר למנגנון לקביעת המחיר שתשלם הוט על השימוש בתשתית בזק, והיו"ר כבל דרש מהצדדים להגיע להסכמה בעניין עד ליום שלישי הקרוב, והודיע כי אם הם לא יצליחו לעשות זאת אז הוא והוועדה יקבעו את ההסדר. קודם לכן הוסכם כי הוט תוכל להשתמש בתשתית של בזק החל מה-1 באוקטובר 2017, עוד הוסכם כי החברות ינהלו בניהן משא ומתן לקביעת המחיר. בישיבה היום הוועדה אישרה את המתווה שהציג היו"ר כבל לקביעת המחיר. היו"ר כבל אמר כי הוא מצפה ממשרד התקשורת לצאת תוך זמן קצר לשימוע לקביעת המחיר. לדבריו, שר התקשורת, בהסכמת שר האוצר, יחויבו לפרסם תקנות ראשונות של המחיר ב-1 באפריל 2018, ואם הם לא יעשו זאת עד אז כל חברה שתמצא עצמה נפגעת מכך תוכל לפנות בעניין לבג"ץ.

סמנכ"לית הרגולציה של בזק, שרון פליישר בן יהודה, אמרה כי בג"ץ הוא לא פתרון וייקח זמן רב עד שתתקבל הכרעה, היו"ר כבל השיב כי זה הפתרון הכי טוב שאפשר להשיג. סמנכ"לית הרגולציה של הוט, מיכל פליישר, אמרה כי הוט מעדיפה שהמחיר יקבע מחרתיים, שכן היא צריכה ודאות. היו"ר כבל השיב כי אף אחד לא יוצא עם מלא תאוותו בידו, ואמר כי הגיע הזמן שכולם יתחילו לחשוב על הצרכן. ח"כ רועי פולקמן הזהיר ממחיר גבוה מדי שיהפוך את הרפורמה ללא כדאית ומנכ"ל משרד התקשורת, שלמה פילבר, השיב לו כי "כמו שאתם קובעים את מחירי הדיור אנחנו קובעים את מחירי התקשורת". היו"ר כבל אמר כי הוא נלחם מלחמת עולם למען הרפורמה ומנסה למצוא את האיזיון בשביל הציבור. כדי לוודא שהשרים אכן יקבעו מחיר הציע ח"כ כבל כי במידה ועד ל-1 באפריל 2018 לא יקבע מחיר יגיעו שרי האוצר והתקשורת בעצמם לוועדת הכלכלה, אחת ל-4 חודשים, לדווח על הסיבה לכך. הוועדה אישרה את ההצעה, אולם לאחר מכן ביקש ח"כ פולקמן דיון מחדש בהצעה והיו"ר כבל וח"כ ביטן התנגדו לכך בתוקף והרפורמה אושרה.