מפגש עם אנשי קק"ל במטרה ללמוד על המלחמה בתופעת המידבור בישראל. המטרה: לבדוק היתכנות לנטיעת יער לרוחבה של יבשת אפריקה כדי למנוע את תופעת התפשטות מדבר סהרה. קבוצה של 30 דיפלומטים אפריקאים, וביניהם 13 שרי חקלאות, החברים בארגון ECOWAS (הקהילה האקונומי של מדינות מערב אפריקה) הגיעו היום במהלך סיורם בישראל לאזור יער להב, שם עברו הדרכה של קק"ל בנושא טיפול בבעיית המידבור דרך טבעות ירוקות מסביב לאזורי ישובים גדולים, וכיצד ניתן לשמר יער נטוע אדם באזורים חצי-מדבריים.

כלים
מפגש עם אנשי קק"ל במטרה ללמוד על המלחמה בתופעת המידבור בישראל
מפגש עם אנשי קק"ל במטרה ללמוד על המלחמה בתופעת המידבור בישראל

מטרות המשלחת בארץ הן ללמוד על חקלאות ישראלית, החשיבות של טכנולוגיות חקלאיות באזורים מדבריים, תהליכי מידבור, ודרכי מניעתם. כל זאת כדי לבחון דרכי פיתרון אפשריות לבעיית המידבור באפריקה, והיתכנות של יער נטוע חוצץ במרכז היבשת, בין האוקיינוס האטלנטי להודי, במטרה למנוע את התפשטות מדבר סהרה דרומה.

לאחר הסיור ביער, ביצעו חברי המשלחת טקס נטיעות סמלי אותו הובילו דוד ברנד, היערן הראשי של קק"ל, ואיציק משה, סגן מנהל מרחב דרום. ברנד ומשה הציגו לדיפלומטים כיצד נוטעים את העץ, ולאחר מכן שתל כל נציג עץ בעצמו. חברי המשלחת שמחו לקחת חלק בהרחבת יער להב ושאלו שאלות רבות בנוגע לסוגי העצים שניתן לשתול באזור זה.

"אנו גאים ביערות הדרומיים שלנו, שגדלים באזורי אקלים קשים ובחלקם אף מדבריים. ההצלחה שלנו היא בזכות ניסיון עשיר, מחקר ופיתוח, והשקעה רבה בתחום" אמר דוד ברנד, יערן ראשי של קק"ל, במפגש עם המשלחת והוסיף: "אנו בקק"ל מאמינים בשיתוף הידע לטובת הסביבה, ואנו שמחים על ההזדמנות לחלוק איתכם את הידע שצברנו במשך שנים".