מאיר כהן בכנס שדרות לחברה: "יש עתיד תתמוך בשיטת בחירה אזורית", את הדברים אמר חה"כ כהן בפאנל בעסק בפוליטיקה אזורית בהשתתפות טל אל על, מ"מ ראש העיר באר שבע וסגן יו"ר מועצת הנגב, אבי דבוש מתנועת הפריפריות. בפאנל, שהתקיים ביום רביעי (30.11), עלתה סוגיית חוסר הייצוג של הפריפריה במערכות השלטוניות. כהן הוסיף כי "למרות שיש היום יותר ח"כים מהפריפריה, עדיין אין ייצוג מספיק"

ניסיון לשינוי שיטת הבחירות
ניסיון לשינוי שיטת הבחירות

עוד אמר כי "לצערי, ראשי רשויות ונציגים מהנגב עדיין לא מגיעים מספיק לוועדות בנושאים הקשורים לאזור. לזה מתוספות מחויבויות קואליציוניות שלא מאפשרות לטפל בסוגיות האזוריות. מציאות זו לצד הפערים הגדלים קוראים לנו לשנות את שיטת הבחירה כך שיהיה יותר ייצוג של הפריפריה".

טל אל על, מ"מ ראש העיר באר שבע וסגן יו"ר מועצת הנגב, שהציג בפני משתתפי הפאנל את הפעילות של מועצת הנגב, ציין כי "ההיסטוריה של חוסר הייצוג האזורי מוכרת לכולם. בעיניי היא הייתה גם מוצדקת כי היה על האבות המייסדים להקים מדינה. אך היום, בשלה השעה להרחיב את הממד הדמוקרטי והגיע הזמן לצמצם את הפער העצום בין הרובד השלטוני הארצי והמרוחק לבין העם שהסוגיות המקומיות והאזוריות מטרידות אותו בחיי היום יום, לא פחות מהסוגיות הלאומיות. על כולנו לפעול לקידום שינוי שיטת הבחירה, וטובה שעה אחת קודם".