‏חיים אלוש, מנכ"ל קבוצת משוב מתייחס לאירועי "יום הזעם", שהתקיימו ביום ראשון וכללו הפגנות של חקלאים בכל רחבי הארץ במחאה על מצבם ומציע פתרון אפשרי – הידברות ולא מחאה. את הפתרון יציגו בוועידת ישראל ה-7 לחקלאות שתיערך ב-21-22 לדצמבר במלון קראון פלאזה בירושלים.

כלים

"יום הזעם" החקלאי התקיים ביום ראשון (04.12), ובמהלכו חלו הפגנות בכל רחבי הארץ במחאה על זכותם של החקלאים להתפרסם בכבוד. בקבוצת משוב, שיזמה ומארגנת את וועידת ישראל לחקלאות זו השנה השביעית ותתקיים בחודש הבא, שמו לעצמם למטרה לבצע הידברות בין החקלאים לבין מקבלי ההחלטות שישתתפו בוועידה לאחר תקופה ארוכה בה החקלאים הזועמים ניסו להגיע להסכמות עם ממשלת ישראל. בקבוצת משוב מגיבים ואומרים: "רק באמצעות הידברות נוכל הגיע לפתרון הרצוי".

"לחקלאות בישראל יש תרומה אדירה לביטחון המזון ולאספקת תוצרת חקלאית טרייה לאוכלוסייה", כך טוען חיים אלוש, מנכ"ל קבוצת משוב. עוד טוען כי, "החקלאים המעבדים את האדמה עד השעל האחרון מבטיחים למדינת ישראל ביטחון הן מבחינת כלכלית והן מבחינה חברתית ביחד עם יתר מערכות הביטחון הלאומיות".

מקבוצת משוב נמסר כי אחת המטרות שהועידה שמה לעצמה היא לשנות את השיח הציבורי ולהעלות למודעות את המשבר בו החקלאות הישראלית מצויה כיום באמצעות שולחנות עגולים הפתוחים להידברות כנה. בשולחנות העגולים החקלאים ימצאו את המומחים ומובילי הדעה החשובים ביותר בתחום אשר יחוו את דעתם ויציעו פתרונות לבעיות היום יומיות.

"יום הזעם הוא ההוכחה החשובה ביותר לקיום הוועידה. אנו בטוחים שזו ההזדמנות הטובה ביותר להציף את הבעיות ולדבר עליהם בצורה שבה נוכל להזיז את הדברים בחקלאות הישראלית", סיכם חיים אלוש. "החקלאות היא הפתרון ולא הבעיה. המדיניות של ממשלת ישראל כיום היא חד צדדית ופוגעת בחקלאים. לכן, אנו מאמינים כי קיום וועידה זו הוא הכרחי והדרך הטובה ביותר במטרה להגיע להידברות אמתית וכנה בין כלל הגורמים במשק".

אודות משוב:

"קבוצת "משוב", המארגנת את האירוע, חוגגת 30 שנה לקיומה והיא בעלת ניסיון בארגון תערוכות וכנסים בינלאומיים, ומוניטין בארץ ובעולם. הקבוצה עורכת מידי שנה את תערוכת החקלאות הבינלאומית "Fresh AgroMashov " ואת התערוכה הבינלאומית לטכנולוגיות נקיות "CleanTech.