ממשלת ישראל נלכדה בסבך ההסתה שהיא מנהלת נגד הטרור. אם הכל טרור כולם זכאים לפיצויים ומי שישלם זה אזרחי המדינה.

האש שאוכלת את כולנו
האש שאוכלת את כולנו

במאמץ לבלום גל מרירות מצד נפגעי השריפה, מיהר שר האוצר משה כחלון להודיע כי הממשלה תדאג לכל נפגעי השריפה. ראש הממשלה מצידו תרם את האבחנה הממש לא עובדתית כי זוהי 'אינתיפאדת הצתות'. המטרה היא כמובן הסתה כנגד הערבים באשר הם ערבים גם אם לא היה לו בדל הוכחה. הטכניקה היא להלביש את פחדי העם על חשדות קיימים ולהרוויח אהדה וניקוז זעם.

כמקובל, חברות הביטחון אחראיות על נזקי טבע בהתאם לפוליסה של כל ניזוק, אבל אם הממשלה מצהירה שהכל טרור אין לחברות הביטוח שום סיבה למהר ולבדוק ו או להעריך ובטוח לא לשלם.

ואכן, רשות המיסים כבר הודיעה כי תכיר בחלק מן השריפות כנזק הזכאי לפיצוי לפי חוק מס רכוש. בהודעת הרשות צוין כי "היישובים שיהיו זכאים לפיצוי יהיו אלו שבהם מכלול המידע שהגיע אליה ממשטרת ישראל ומנציבות כיבוי האש מביא למסקנה כי מדובר בהצתות מכוונות שעולה בהן חשד סביר כי מקורן בפעולות איבה".

לרשות המיסוי אין כיום שמץ מושג היכן הייתה הצתה מכוונת ובעצם עד היום גם למשטרה ולשב"כ אין אפילו סיכום ביניים וכלל לא בטוח שיהיה סיכום שלם מעין זה. הזריזות שמגלה הממשלה נועדה לבלום את גל המחאות הצפוי של הנפגעים שיהיה מלווה בגל הביקורת על אי מילוי מסקנות וועדת החקירה שעסקה באירועי שריפת הכרמל ב 2010. מי שעשוי לשלם את פזיזות הממשלה בהכרזה על אינתיפאדת ההצתות הוא כרגיל הפראיירים, כלומר הציבור, כלומר אנחנו.