חוזה נוסף לשותפויות לווייתן: חברת "פז" תרכוש גז טבעי מלווייתן בשווי 700 מיליון דולר, העסקה המדוברת היא לתקופה של כ-15 שנה ובהיקף של כ -BCM 3 לכל תקופת ההסכם.

כלים

חברת "פז" חתמו על הסכם עם שותפויות לווייתן (דלק קידוחים 22.67%, אבנר חיפושי נפט 22.67%, נובל אנרג'י 39.66% ורציו 15%) למכירת גז טבעי ממאגר לווייתן לחברת פז בית זיקוק אשדוד בע"מ.

המדובר בעסקה למכירת גז טבעי ממאגר לוויתן לתקופה של 15 שנים ובהיקף של כ -BCM 3 לכל תקופת ההסכם לצרכי בית הזיקוק הפעלת בתי הזיקוק של "פז" באשדוד. ההיקף הכספי הכולל של ההסכם מוערך בכ- 700 מיליון דולר בהנחת רכישת כל הכמות החוזית.

בית זיקוק אשדוד בע"מ (פז"א) הינה חטיבת הזיקוק של קבוצת פז. החטיבה עוסקת בניהול פעילות בית הזיקוק באשדוד, הכוללת ייצור תזקיקי נפט וייצור חשמל, הן לשימוש עצמי והן למכירה ללקוחות חיצוניים. לפז"א כושר זיקוק של 5.2 מיליון טון נפט גולמי בשנה , וכושר יצור חשמל של 109 MW.

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר חיפושי נפט: "חברת פז הינה שותפה ותיקה ליישום מהפכת הגז הטבעי במשק הישראלי, המאפשרת יצור אנרגיה יעילה, נקיה וזולה יותר לטובת כל אזרחי ישראל. ההסכמים לאספקת גז טבעי ממאגר לוויתן למשק המקומי, לצד הסכם האספקה לחברת החשמל הירדנית, ממצבים את לוויתן כעוגן מרכזי במפת האנרגיה האיזורית ומקדמים את משק האנרגיה הישראלי כולו״.

יונה פוגל, מנכ"ל פז " בית זיקוק אשדוד היה מחלוצי המשתמשים בגז טבעי ואנחנו שמחים להיות גם מראשוני הלקוחות של לוויתן. ההסכם החדש מבטיח לקבוצת פז אספקת גז טבעי לטווח ארוך שתאפשר המשך פיתוח בית הזיקוק להגדלת הרווחיות וגיוון מקורות אספקת הגז."

ביני זומר, מנהל ארצי, נובל אנרג'י ישראל: "אנו מברכים על העמקת הקשר עם התעשייה הישראלית. הסכם זה למכירת גז מלווייתן מחזק את התחייבותנו לספק גז טבעי למשק הישראלי ומקרב אותנו לקראת קבלת החלטת השקעה סופית בלווייתן."

יגאל לנדאו, מנכ"ל רציו: "אנו גאים בכל הסכם המחזק את התעשייה הישראלית. אנו רואים חשיבות רבה בשוק המקומי , המהווה נדבך חשוב לפיתוח ענף הגז הטבעי בישראל. לאחר תקופה ארוכה של חוסר וודאות אנו שמחים כי היציבות מביאה עימה התקדמות משמעותית, ואנו על סף קבלת החלטת השקעה בלווייתן – פרוייקט התשתית הגדול ביותר בישראל."

מטעם פז בתי זיקוק אשדוד לווה את המו"מ עו"ד צבי ניקסון ממשרד א.לנדוי, המתמחה באנרגיה, תשתיות ומימון פרויקטים. את השותפות בלוויתן ליווה עו"ד דן הכהן ואדי אשכנזי, שותפים במשרד אגמון ושות', רוזנברג הכהן ושות'.