כשצוות מד"א בתחנת בית שאן נתקל בגור חתולים גוסס מוטל על הכביש בחניון התחנה, הם לא היססו לרגע ומיהרו להציל את חייו; גור החתולים האבוד סבל מהתייבשות חמורה כשאנשי מגן דוד אדום העניקו לו טיפול רפואי שכלל עירוי נוזלים וכך ניצל הגור. "הצלת חיים לא עוצרת רק בבני אדם", אמר אלי בין, מנכ"ל מד"א

כלים
צוות מד"א מטפל בחתול בתחנת מד"א בית שאן. צילום: אופיר בן חמו
צוות מד"א מטפל בחתול בתחנת מד"א בית שאן. צילום: אופיר בן חמו

זה התחיל כמו עוד משמרת רגילה של צוות מד"א מתחנת בית שאן והסתיים באירוע מרגש ויוצא דופן של הצלת חייו של גור חתולים, אותו מצאו בחניית האמבולנסים כשהוא מיובש ומוגדר במצב קשה.

צוותי מד"א שערך הצלת החיים תמיד עומד לנגד עיניהם, לא חשבו פעמיים – הם ניגשו לגור החתולים, עטפו אותו בשמיכה, הבינו כי החתול גוסס עקב התיישבות חמורה ומיד התחילו במתן עירוי נוזלים לגופו.

פאראמדיקית מד"א, ליאת צימט מספרת, "נתקלנו בגור חתולים בחניית האמבולנסים בתחנת מד"א בית שאן. הסתובבנו בחוץ והבחנו בחתול כשהוא שוכב בין הרכבים במצב לא טוב. החתול היה מיובש לחלוטין וגסס כשמצאנו אותו ולכן מיד עשינו לו עירוי שהציל את חייו".

אופיר בן חמו, פעיל למען זכויות בעלי חיים, המוכר בבית שאן ככתובת בכל הנוגע לסיוע לחיות באזור, הגיע למקום ופינה את החתול לבית חולים וטרינרי, מדבריו, "קיבלתי טלפון מצוות מד"א בתחנה, מיד עזבתי הכל והגעתי לפנות את החתול לווטרינר".

בן חמו הופתע מאד לראות כיצד צוות מד"א המסור והמקצועי טיפל בחתול ובחר לשתף בכך את חבריו בפייסבוק עם פוסט מפרגן ומרגש שפרסם (בתמונה).

מנכ"ל מד"א אלי בין: "במד"א משימת הצלת החיים הינה הערך הנעלה ביותר ולא רק כשמדובר בבני אדם. כל הכבוד לצוות על המענה המהיר למצב ועל ההירתמות למען המשימה החשובה".