שריפה גדולה פרצה בשבת ליד היישוב טל אל שנמצא סמוך למשגב בצפון. בשעה 3 לנות בוקר פרצה השריפה ביער אורנים בקרבת הישוב, ובשל הרוחות העזות שנשבו מזרחה באותה עת, איימה לחדור אל הישוב טל אל. כ-20 משפחות פונו מבתיהן כשחלקן בילו את הלילה בבניין המועצה בלית ברירה. התלקחות נוספת שפרצה אתמול (שני) בנקודה אחרת, בעלתה חשד שמדובר בהצתה ברשלנות או בזדון והמשפטרה פתחה בחקירה.

כלים
כילתה מעל ל-150 דונמים של חורש טבעי - השריפה בטל אל.
כילתה מעל ל-150 דונמים של חורש טבעי - השריפה בטל אל.

המשטרה ומכבי אש הורו לפנות כ- 20 משפחות בצד המזרחי של הישוב, האיזור הסמוך לשריפה. המועצה נערכה מיידית בפתיחת חמ"ל בבניין המועצה, הזנקת צוות הביטחון וכוחות מתנדבים ושליחה של שני אוטובוסי מועצה לפינוי התושבים (שבסופו של דבר לא היה בהם צורך)

לאורך הלילה המועצה עמדה בקשר רציף עם היישוב וכוחות הביטחון ועובדי המועצה ליוו את התושבים והכוחות בשטח. סיירי הביטחון של המועצה, צוותי הכיבוי מחרשים ולוטם, וכמובן, תושבי טל אל סייעו בפעולות הכיבוי.

שתי משפחות מטל אל הגיעו למועצה ועשו את הלילה בבניין, כשצוות הביטחון מצייד אותם במזרונים ושמיכות וכל מה שנדרש.

בשעה 5:52 עלה לאוויר מטוס כיבוי אש, שדווח על השתלטות על השריפה, אך בשעה 09:30 ארעה התלקחות נוספת ושוב פונה רחוב. הפעם האש הגיעה לקו הבתים ואחת הגינות ניזוקה.

גם ביום שני דווחה התלקחות נוספת שכוכבה ע"י מכבי אש. קיים חשד להצתה ברשלנות או בזדון והמשטרה חוקרת את האירוע.

השריפה בשבת הייתה יוצאת דופן בעוצמתה ובקרבה ליישוב, אך רבים מיישובי משגב ממוקמים בשטחים מיוערים, וחשופים לסכנת שריפה, במיוחד כאשר נושבות רוחות מזרחיות.

המועצה התחילה בסקר ותכנון העבודות הנדרשות ביישובים, ופועלת לגיוס המשאבים לביצוע העבודות בשטח.