יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר, בנאומו בוועידת האנרגיה והעסקים 2016: "הסכמי המימון ללוייתן הם בשלבים סופיים של משא ומתן"

יוסי אבו, מנכ"ל דלק קידוחים ואבנר, נאם הבוקר בפתיחת וועידת האנרגיה והעסקים 2016, והתייחס בנאומו לפעולות שעשו שותפויות הגז מאז אישור המתווה: "עבורנו זו היתה שנה שבה יצאנו סופסוף מקיפאון עמוק שנגזר ממשבר רגולטורי מתמשך. שנה שבה החלפנו ישיבות ארוכות במשרדי ממשלה ובבתי משפט במשימה שבשבילה אנחנו כאן: פיתוח מאגרי גז, והבאת אנרגיה לטובת המשק הישראלי ואזרחי המדינה. כך זה צריך לעבוד, כך נשקם את משק האנרגיה המקומי."

אבו התייחס גם להחלטת ההשקעה הצפויה בלווייתן והצהיר: "אנו צפויים להשקיע בפיתוח השלב הראשון של מאגר לוויתן קרוב לארבעה מיליארד דולר ובכוונתנו לקבל החלטת השקעה בחודש הבא"

אבו פירט את פעילות השותפויות בתחום הייצוא, וציין את ההסכמים שנחתמו עם ירדן לאספקת גז מתמר ומלווייתן, וכן את המגעים האינטנסיביים המתנהלים עם מדינות האזור, ביניהן מצרים וטורקיה.

בנוסף, התייחס אבו לספקות שהועלו לאורך השנים לגבי פיתוח מאגר לווייתן וחתימת הסכמי היצוא:

"אבל אנחנו לא פוליטיקאים, לא פעילים ולא מומחים לטרנדים או לרשתות חברתיות. אנחנו יזמים ואנחנו פטריוטים. אנחנו חברה עסקית שפועלת כאן ולא שוכחת לרגע את זהותה הישראלית ואת מחויבותה למדינה לחברה הישראלית. נמשיך לקדם את הטמעת הגז הטבעי במשק הישראלי, שאיפתנו היא להגיע לכל תעשיין, במרכז ובפריפריה, על מנת לאפשר להם ליהנות מתועלות הגז הטבעי״