ח"כ שפיר בדרישה מנתניהו לפרסם את טופס ניגוד העניינים שחתם עליו: " למרבה הטירוף השחיתות של ממשלת נתניהו לא עוצרת גם כשבטחון ישראל מוטל על הכף - טופס ניגוד העניינים חייב להיחשף" ח"כ שפיר, יו"ר וועדת השקיפות של הכנסת, פנתה במכתב דחוף לראש הממשלה, מנכ"ל משרדו גרונר וראש לשכתו הורביץ, בדרישה לחשוף את טופס ניגוד העניינים עליו חתום ראש הממשלה.

ח"כ סתיו שפיר - דורשת שקיפות מלאה מנתניהו.
ח"כ סתיו שפיר - דורשת שקיפות מלאה מנתניהו.

שפיר אמרה כי "השבוע גילינו למרבה הטירוף שהשחיתות של ממשלת נתניהו לא עוצרת גם כשבטחון ישראל מוטל על הכף. ראש הממשלה נלחץ לפרסם הכחשות אך מנע מהציבור את המידע המלא על האינטרסים שלו ושל מקורביו. איפה שאין שקיפות - יש שחיתות. אני דורשת מנתניהו לפרסם את כל מסמכי ניגודי העניינים שלו, ולאפשר לציבור ולמנגנוני הפיקוח לבחון את טענותיו מיידית"

להלן המכתב שכתבה שפיר לראש הממשלה ואנשיו:

"לכבוד ראש ממשלת ישראל, ח"כ בנימין נתניהו שלום רב,

הנדון: דרישה לחשוף את מסמכי ניגוד העניינים עליהם חתום ראש הממשלה

בשבועות האחרונים נחשפו מספר פרשיות ועסקאות בסדר גודל לאומי ובסכומי עתק מכספי ציבור,

שבהן מעורבים לכאורה מקורבים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ובראשם עורך הדין דוד שמרון, קרוב משפחתו ופרקליטו האישי של ראש הממשלה.

בעבר פורסם כי ראש הממשלה חתום על מסמך ניגוד עניינים מלא, אולם מסמך זה מעולם לא נחשף לעיני הציבור. כעת, לאחר מספר הצהרות והכחשות פומביות של ראש הממשלה לגבי ניגודי עניינים כאלה ואחרים, אני פונה אליכם בדרישה לחשוף את מסמכי ניגודי העניינים הללו, ולגלות בפני אזרחי ישראל באילו אינטרסים עיסקיים מעורבים מקורביו של ראש הממשלה, לרבות דוד שמרון ואחרים.

פרסום החומר מתחייב על פי כל כללי האתיקה ועל פי ההגיון הנובע מן ההבנה של כל אדם המקורב לאישיות ציבורית בכירה כי עסקיו וקשריו חדלים להיות עניינו הפרטי בלבד ולא ייתכן כי יישארו במחשכים. מצופה ממשרד ראש הממשלה לחשוף הסכמים אלה במלואם.

פרסום מסמך ניגוד העניינים יגביר את אמונו של הציבור בממשל הישראלי, ויאפשר לכל אזרח להיווכח כי לא נעשו בכספו עסקאות עלומות שמניעיהן אינם כשרים או שמעורבים בהן שיקולים זרים שאינם מטובתו של הציבור ומטובתה של מדינת ישראל.

השחיתות הציבורית הפכה לנגע ממאיר במחוזות השלטון, ויש לעשות כל שניתן על מנת להציב את הסטנדרטיים הגבוהים ביותר במלחמה בה. השקיפות הוכחה ככלי משמעותי ביותר למניעת שחיתות ולחיזוק האמון עם הציבור. ראוי כי הלשכה הבכירה במדינה תהיה למובילה בתחום זה, ובוודאי שלא תשאיר בעלטה את הקשרים הקיימים בין ראש הממשלה, המכהן גם כשר התקשורת, השר לשיתוף פעולה אזורי ושר החוץ לבין גורמים במגזר הפרטים והעסקי.

אודה לתשובתך הדחופה.

ב ב ר כ ה,

יו"ר הוועדה, ח"כ סתיו שפיר"

סוף נוסח המכתב.