SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון פתחה את שבוע היזמות הגלובלית לשנת 2016 בכנס שהתקיים בשבוע שעבר, כנס היזמות והחדשנות בנושא "כשיזמות ורובוטים נפגשים". כנס זה הוקם על ידי מרכז היזמות והחדשנות במכללה, והציגו בו מנכ"לים ובכירים מתעשיית הרובוטיקה בישראל.

הנואמים בכנס היזמות והחדשנות במכללת סמי שמעון.
הנואמים בכנס היזמות והחדשנות במכללת סמי שמעון.

בשבוע שעבר התקיים כנס יזמות וחדשנות ב SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון.

הכנס עסק בנושא יזמות בתחום הרובוטיקה והרצו בו אנשים מהתעשייה הרובוטית ויועצים עסקיים, במטרה להציג לסטודנטים במכללה את התהליכים והתחושות בהקמת מיזם.

בין המרצים אורי הדומי, מנכ"ל חברת "מזור רובוטיקס", פרופ' צבי שילר, יו"ר האיגוד הישראלי לרובוטיקה, ואופיר בוסתן, סמנכ"ל כספים ותפעול בחברת "רובוטיכאן". חתמו את האירוע לביא קייט, מנהל סניף מעוף באר שבע, שהרצה בנושא תמיכה וליווי לעסקים קטנים ובינוניים, וטל כתרן, מנהל מאיץ Startup SCE של המכללה שהסביר על הקמת עסקים מניסיונו האישי.

את הכנס פתח פרופ' אמיר אליעזר, דיקן הרשות למחקר ופיתוח שסיפר על תכנית מאיץ – startup SCE שתומך, מלווה ומייעץ לסטודנטים יזמים בתחילת דרכם. בנוסף, דיבר פרופ' אליעזר על התפתחות תחום הרובוטיקה בעולם: "אם אנחנו בוחנים את תחום הרובוטיקה, אנו נבחין כי רובוטים היום לוקחים חלק בתעשייה, ברפואה, ובתרבות הפנאי. אלו תחומים שישפיעו על עתיד כלל האנושות, ולכן חשוב לקיים אירוע עם מיטב המרצים בתחום כאן במכללה".

אורי הדומי, מנכ"ל חברת "מזור רובוטיקס" מקיסריה סיפר לסטודנטים על תחילת דרכו בתחום היזמות הטכנולוגית והזהיר כי מדובר בעבודה קשה: "אין קיצורי דרך בעולם היזמות. אתם צריכים לשאול את עצמכם – מה עושה לכם טוב. אם לא תעסקו במשהו שאתם אוהבים, לא תיהנו וכנראה גם לא תצליחו".

אודות SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון:

SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון, הוקמה בשנת 1995 באישור המועצה להשכלה גבוהה, וכיום היא המכללה הגדולה בישראל ללימודי הנדסה. המכללה מפעילה שני קמפוסים, בבאר שבע ובאשדוד, ומעניקה תואר ראשון ושני ברוב מסלולי ההנדסה. כמו כן במכללה ישנם לימודי מכינה במרכז ללימודים קדם אקדמיים. בראש המכללה עומד פרופ' יהודה חדד המכהן כנשיא.