ישנן התמכרויות מוכרות, שקשה להפסיק לדבר עליהן. רובן באמת שליליות ומסבות נזק לא מבוטל לבריאות. מצד שני, יש התמכרויות בריאות ומבורכות יותר, שהעיסוק התדיר בהן מפתח את המחשבה, מעלה חיוך על השפתיים, מקפיץ את רמות האדרנלין וגורם לנו לרצות עוד – ומהר. אחת ההתמכרויות הללו היא ללא ספק אותו חדר מעוצב ומושקע שנפתח בעשרות גרסאות שונות ומלהיבות בישראל, ובעוד אלפי גרסאות מלהיבות לא פחות ברחבי העולם, חדר שרובנו מכירים כאסקייפ רום או חדר בריחה. אז למה זה בעצם כל כך מושך ולמה כמעט כל אדם שחווה את המשחק הנפלא הזה מבקש עוד ועוד?

כלים

המסתורין והמתח

סיבה ראשונה וברורה למדי היא המסתורין, מאפיין מרכזי מאוד של חדרי בריחה באשר הם. רגע לאחר שאתם מקבלים הנחיות אתם נשלחים אל החדר הנעול, שמעוצב בקפידה רבה בהתאם לעלילה שעל הפרק. לשעה שלמה אתם זוכים להרגיש כמו דמות מסרט מתח, ובמהלכו אתם מנסים לפתור תעלומות ולפצח חידות מורכבות, והזמן הדחוק גורם לאדרנלין לקפוץ ולאנרגיות לנסוק מעלה. אם אתם אוהבים את התחושה הזו, אתם צפויים להתחנן לעוד ברגע שתיפתח הדלת ותחזרו אל העולם האמיתי.

מגוון רחב של אפשרויות

חדר בריחה הוא לא בהכרח חוויה חד פעמית, אלא בדיוק להיפך. נכון, יש בישראל עשרות חדרי בריחה כמעט בכל עיר שבה תבקרו, אבל זה לא אומר שיש קשר בין החדרים השונים. בכל אחד הסיפור שונה, הפתרון מאתגר והחידות ייחודיות ומלהיבות. במקרים רבים תגלו שניתן להתנסות בכמה חדרי בריחה במתחם אחד, כך שגם אם בשבוע הבא תצאו למסע בעקבות אינדיאנה ג'ונס, תוכלו לחזור אל אותו המקום בדיוק ולחוות את פארק היורה מקרוב, או לרדת קצת יותר למטה, אל מצולות הים. השפע, הגיוון, החידוש וההרפתקאות האינסופיות – כל אלה תורמים לאין שיעור לחוויה הנפלאה שהיא חדר הבריחה.

טעם של עוד

לבסוף, העובדה שמדובר בחוויה מתוזמנת היטב, שנמשכת שעה לכל היותר וגם נוחה מאוד לכל כיס, היא עובדה שתורמת לפופולריות הרבה של חדרי הבריחה. זאת משום שמגבלת הזמן מאפשרת לשלב חדר בריחה במסגרת יום הולדת שונה ומקורי, יום גיבוש מהנה לעובדים ואפילו כחלק מדייט מיוחד במינו. תוכלו להשלים את יום הכיף שלכם עם ארוחה מפנקת במסעדה משובחת, לסייר בעיר או לשתות כוס יין ולהעלות חוויות מההרפתקה שאיתה התמודדתם יחד, בגבורה רבה ועם המון תושייה. נדמה לנו שעכשיו זה מאוד ברורה למה אסקייפ רום הוא כל כך ממכר, לא?